• Anonym (Hoppfull :))

BF i mars 2025

Någon mer som blivit testat Positivt i dagarna och vill följas åt? Har genomgått ivf och jag hade ett missfall förra året så nu är det långa veckor fram till ultraljudet. hade varit kul att ha någon att dela tankar och funderingar med ☺️

• Svar på tråden BF i mars 2025
  • Anonym (Alla goda ting är tre)

Bf 16 mars här, min tredje - en pojke 😍

Jag blev sjukskriven förra veckan då jag har dragits med en långvarig lunginflammation och brutna revben sen i november. Helt sjukt, så fort illamåendet släppte kom hostan, så jag har fått noll vila denna grav. Trött på skiten nu faktiskt. Men väldigt skönt att vara sjukskriven, pluggar på distans för att ha nåt att göra om dagarna. Skulle egentligen ha jobbat till 14 februari.

Hur går det för alla andra?

• virdne
    Anonym (Alla goda ting är tre) skrev 2025-01-24 09:17:37 följande:

Bf 16 mars här, min tredje - en pojke 😍

Jag blev sjukskriven förra veckan då jag har dragits med en långvarig lunginflammation och brutna revben sen i november. Helt sjukt, så fort illamåendet släppte kom hostan, så jag har fått noll vila denna grav. Trött på skiten nu faktiskt. Men väldigt skönt att vara sjukskriven, pluggar på distans för att ha nåt att göra om dagarna. Skulle egentligen ha jobbat till 14 februari.

Hur går det för alla andra?

Nämen oj! Det lät ju verkligen inget vidare! Hoppas att det blir enklare för dig nu det sista framöverHjärta 
  • virdne

Roligt med era bebisar! ^^ Vi får se hur punktliga de blir! Med mina två tidigare så drog verkarna igång på BF faktiskt, men de föddes båda dagen efter bf ^^ Så får se hur det blir denna gång. 

Jag mår förhållandevis bra. Otroligt sötsug, humörsvängningar och tyngre att röra på sig är ju rätt överkomligt ändå.. :) 

Imorgon är det vår BF-månad hörni! Vilka är kvar här på FL och väntar? Är det någon som redan har fött? Hur mår ni? Jag har BF 16:e, men har fött mina två tidigare 2-3 veckor före BF, så jag går och hoppas att vattnet snart ska gå! Isf blir jag igångsatt direkt pga tidigare komplikationer med infektion. Men jag försöker att sänka förväntningarka ändå - allt har varit annorlunda denna graviditet, så varför inte detta? Dröjer säkert... Men fysiskt mår jag bra!

• Anonym (Tea)
    Anonym (Alla goda ting är tre) skrev 2025-02-28 12:29:02 följande:

Imorgon är det vår BF-månad hörni! Vilka är kvar här på FL och väntar? Är det någon som redan har fött? Hur mår ni? Jag har BF 16:e, men har fött mina två tidigare 2-3 veckor före BF, så jag går och hoppas att vattnet snart ska gå! Isf blir jag igångsatt direkt pga tidigare komplikationer med infektion. Men jag försöker att sänka förväntningarka ändå - allt har varit annorlunda denna graviditet, så varför inte detta? Dröjer säkert... Men fysiskt mår jag bra!

Mina trillingar föddes redan i vecka 31+6, hade BF 11 mars. Vi mår bra allihop med är fortfarande kvar på neo! Hoppas på att få komma hem nästa vecka! 

Anonym (Tea) skrev 2025-02-28 12:47:53 följande:

Mina trillingar föddes redan i vecka 31+6, hade BF 11 mars. Vi mår bra allihop med är fortfarande kvar på neo! Hoppas på att få komma hem nästa vecka! 

Wow, så coolt! Skönt att allt gick bra trots att de kom så tidigt. Spännande att få påbörja hemmalivet med tre små, hur känner ni er? Är ni redo eller känns det överväldigande?
  • planerar barn123
    Har BF 19/3. Med första barnet gick jag en vecka över tiden så förväntar mig ingen förlossning närmaste veckan, men man vet ju aldrig vad som händer. Har precis blivit frisk från en redig förkylning så det vore skönt att få några dagars återhämtning i alla fall Skrattande
    Är stor och klumpig, men mår annars bra.
    planerar barn123 skrev 2025-03-01 07:41:35 följande:
    Har BF 19/3. Med första barnet gick jag en vecka över tiden så förväntar mig ingen förlossning närmaste veckan, men man vet ju aldrig vad som händer. Har precis blivit frisk från en redig förkylning så det vore skönt att få några dagars återhämtning i alla fall Skrattande
    Är stor och klumpig, men mår annars bra.
    Det är så galet när man har varit med om det förr och har nåt som sätter förväntningar! Om jag inte har fött på fredag är det min längsta graviditet nånsin. Det känns som om jag aldrig kommer att föda den här gången, trots att det fortfarande är väldigt tidigt 😅
  • virdne

Grattis till er som fått era bebisar 😄❤️❤️ Själv har det inte hänt mycket än, BF 20e mars. Men inatt fick sonen magsjuka sååå för tillfället hoppas jag att bebis stannar inne iaf en vecka till tills vi vet om vi resten i familjen har sluppit bli smittade eller inte.. 🙈

Hur går det?? Här gick vattnet natten till tisdagen, sen kom värkarna rätt snabbt och 07 på tisdagsmorgonen var han ute. Riktig drömförlossning! Och jag som brukar flytta in på BB efteråt fick denna gång åka hem redan på onsdagen. Sååå skönt! Det har varit barnvecka med 3 barn från tidigare förhållanden här plus vår gemensamma 2-åring, så jäklar vad körigt och kaosigt det har Logistiken liksom 😅 Så nu ser vi fram emot lite lugnare dagar from imorgon.

• planerar barn123

Min bebis tittade ut 2 dagar efter mitt förra inlägg så fick inte jättemycket återhämtning. Har nu en liten här hemma och har gått från att oroa mig ifall bebisen skulle överleva förlossningen till att oroa mig över mjölkstockning, kvällsoro, "grunting baby syndrome" och massa saker jag knappt hade någon koll på för en månad sen.

• virdne

Grattis till era bebisar! 😍 Vår goding som var beräknad 20mars tittade ut 14e istället 🥰 Så idag firar hon två veckor! 
    Det blev en snabb förlossning, bebis var ute 2h från att vi parkerade bilen utanför förlossningen. Och jag som verkligen såg framemot att få ryggbedövning, vilket var toppen vid mina två tidigare förlossningar, fick helt enkelt vara utan när mina värkar i slutet snabbt blev mkt tätare och gjort mkt ondare och bebis plötsligt ville ut 😅 Men det gick det med! 😄

Svar på tråden BF i mars 2025