• Anonym (SophiaM)

Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Javisst, som rubriken säger, jag var någons älskarinna. Här finns en massa personer med åsikter om det och tro mig, jag förstår det. Jag har gått i den dumma fällan och förälskat mig i en gift man. Lång historia kort. Vi träffades, båda var i ett förhållande då, vi föll pladask för varann och har under vår tid tillsammans (nästan två år) diskuterat vad vi håller på med många gånger. Jag skiljde mej från min man ca halvt år efter att vi träffats, vilket i huvudsak var för min egen skull då jag insåg att jag var inte lycklig i mitt äktenskap och hade inte varit det på länge. 
    Jag och min älskare/pojkvän (vad jag skall kalla honom) var väldigt kära i varann. Han lova mig aldrig att lämna sin fru, men gav mig regelbundna hopp om framtid och när jag var arg på honom så kompensera han det alltid på något sätt. Han sa alltid att han visste inte hur han skulle välja. Jag grät en massa sista tiden vi var tillsammans och han visste om att jag mådde dåligt. i alla fall, hans fru fick veta om oss i slutet av våren. Dom hade självklart en stor kris hemma, men han fortsatt med mig ändå. Jag hade ibland känslan att han fortsatt med mig ifall hon skulle lämna honom. men så gick det ju inte, hon ville fortsätta tillsammans med honom. Ännu dagen före de bestämde att fortsätta tillsammans så ringde han mig och satt in sista hoppet åt mig. Sedan sa han att dom skall fortsätta tillsammans. där lämnade jag honom. detta är nu en tid sen och jag har fortfarande en väldigt stark känsla att jag vill att frun skall få veta att han fortsatte med mig ännu flera månader efter att hon fått veta och han hade ju lovat henne att han har ingen kontakt med mig mer.
    jag har funderat mycket varför jag vill att hon ska veta, är det hämnd, är det för att hon har rätt att veta, är det för att han har allt kvar och jag har inget, är det för att han gav hopp åt mig 1000ggr och sen kasta mig i sopkorgen. Vet inte. 
    hur tänker ni? Skall frun veta att han fortsatt med mig ännu efter att hon fick veta om ?första ronden??
    jag vet att ni är många som vill säga att detta är min egen dumhet, vilket det helt säkert är många gånger men dom kommentarerna kan ni gärna lämna bort.
    jag är kanske mest intresserad att höra sådana personers åsikter som varit i hans frus skor. 

• Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 11:59:48 följande:
    Man har ansvar gentemot sig själv och sina närmaste i första hand. Vill du låta någon främmande människas intressen gå före dina egna och ta ansvar för att den människans liv ska bli som den önskar så får du såklart göra det, men det är inget du kan kräva att någon annan ska göra.
    Har man gett sig in i leken får man leken tåla. Eller hur? 
    Hoppar man i säng med en upptagen man eller kvinna och den bedragna parten står en vacker dag i dörren och smäller till får man skylla sig själv. Ja, jag vet att det är misshandel och olagligt. Men nu var det ju att se till sina egna intressen i första hand, eller hur? 

Jag har läst väldigt ofta om att den som är bedragen ska "gå vidare", inte konfrontera, att skulden enbart är den otrognas. Varför ska den bedragna "gilla läget" och göra som det förväntas av henne/honom? Medan två stycken hade roligt i sänghalmen och gjorde vad de ville så ska inte den bedragna få hantera eländet på sitt sätt för det anses vara fel... Dubbelmoral så det visslar om det!
  • Anonym (Älskarinna)
    Agda90 skrev 2025-02-21 15:29:07 följande:
    Hoppar man i säng med en upptagen man eller kvinna och den bedragna parten står en vacker dag i dörren och smäller till får man skylla sig själv. Ja, jag vet att det är misshandel och olagligt. Men nu var det ju att se till sina egna intressen i första hand, eller hur? 

Jag har läst väldigt ofta om att den som är bedragen ska "gå vidare", inte konfrontera, att skulden enbart är den otrognas. Varför ska den bedragna "gilla läget" och göra som det förväntas av henne/honom? Medan två stycken hade roligt i sänghalmen och gjorde vad de ville så ska inte den bedragna få hantera eländet på sitt sätt för det anses vara fel... Dubbelmoral så det visslar om det!
    Tja, då hamnar personen i domstol och riskerar att bli dömd för misshandel. 
    Kan vara värt en smäll om man får en slant i skadestånd för kränkningen, så smäll på du.

Det är som du vet inte olagligt att vara otrogen, och som älskarinna bär man ingen skuld. Eller älskare för den delen.
    Lägg skulden där den hör hemma, hos den som bedrar sin partner.

Jag har varit älskarinna åt flera gifta män, för mitt höga nöjes skull. Ja, och för njutningen också såklart. 
    Skillnaden på mig och de andra i tråden är att jag inte varit kär i mina hingstar, utan bara lekt med dem.

Jag har haft en tråd om detta här i forumet för något år sedan, där gick det rätt hett till vill jag minnas.
  • Agda90
    Anonym (Älskarinna) skrev 2025-02-21 15:35:34 följande:
    Tja, då hamnar personen i domstol och riskerar att bli dömd för misshandel. 
    Kan vara värt en smäll om man får en slant i skadestånd för kränkningen, så smäll på du.

Det är som du vet inte olagligt att vara otrogen, och som älskarinna bär man ingen skuld. Eller älskare för den delen.
    Lägg skulden där den hör hemma, hos den som bedrar sin partner.

Jag har varit älskarinna åt flera gifta män, för mitt höga nöjes skull. Ja, och för njutningen också såklart. 
    Skillnaden på mig och de andra i tråden är att jag inte varit kär i mina hingstar, utan bara lekt med dem.

Jag har haft en tråd om detta här i forumet för något år sedan, där gick det rätt hett till vill jag minnas.
    Som tur är behöver jag inte smälla till någon. Vet inte om jag hade gjort det, kanske. Men det finns andra sätt att jävlas på om man skulle vilja som inte går att spåra men som svider sjukt mycket. 

Kul för dig att du lever ett liv som du trivs med. Men i mina ögon är det ett tragiskt liv med absolut inget värde. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Agda90 skrev 2025-02-21 15:52:14 följande:
    Som tur är behöver jag inte smälla till någon. Vet inte om jag hade gjort det, kanske. Men det finns andra sätt att jävlas på om man skulle vilja som inte går att spåra men som svider sjukt mycket. 

Kul för dig att du lever ett liv som du trivs med. Men i mina ögon är det ett tragiskt liv med absolut inget värde. 
    Vore intressant vilka sätt du tänker på, men gissar att du inte har för avsikt att berätta. Speler iofs ingen roll men jag blev allt lite nyfiken.

Ja, jag trivs med det jag gör. Men jag förstår också att det inte är för alla.
    Själv vill jag till inget pris leva familjeliv eller bo ihop med någon.

Tror många skulle förvånas över hur lätt det är att charma män!
  • Agda90
    Anonym (Älskarinna) skrev 2025-02-21 15:59:34 följande:
    Vore intressant vilka sätt du tänker på, men gissar att du inte har för avsikt att berätta. Speler iofs ingen roll men jag blev allt lite nyfiken.

Ja, jag trivs med det jag gör. Men jag förstår också att det inte är för alla.
    Själv vill jag till inget pris leva familjeliv eller bo ihop med någon.

Tror många skulle förvånas över hur lätt det är att charma män!
    Jag vet hur lätt det är. Har sett det många gånger. Många män är så korkade att det är helt makalöst. Att svika sin partner på det grövsta sätt och sedan påstå att man älskar sin partner är en gåta för mig. 

Ja, du har rätt, jag tänker inte berätta
  • Anonym (Älskarinna)
    Agda90 skrev 2025-02-21 16:04:46 följande:
    Jag vet hur lätt det är. Har sett det många gånger. Många män är så korkade att det är helt makalöst. Att svika sin partner på det grövsta sätt och sedan påstå att man älskar sin partner är en gåta för mig. 

Ja, du har rätt, jag tänker inte berätta
    En del av "mina" män har gått så långt som till att faktiskt lämna frun, fast jag sagt att jag inte vill ha en seriös relation med honom.
    Två gånger har det slutat med att han stod där sedan, utan både fru och älskarinna. 
    Är man otrogen så får man ta med i beräkningen att det kan komma fram.
    Och är man otrogen med någon som ärligt säger att hon inte vill ha en seriös relation så får man väl ändå tänka sig för lite innan man säger adjöss till familjen.

Det är lugnt, det behövs inte! Glad
  • Anonym (M)
    Agda90 skrev 2025-02-21 15:29:07 följande:

Och det är uppenbarligen en risk som TS var villig att ta, om hon ens tänkte tanken att det skulle kunna hända. Nu kommenterade jag dessutom det du skrev om ansvar, och inget av det du skriver här är något argument för att man har ansvar för en främmande människas kärleksliv. Och beträffande misshandel om det nu är det du menar, så ligger ansvaret på den som väljer att misshandla. Vilket de flesta inte ägnar sig åt, i synnerhet inte kvinnor. Sen är det varken otrogna eller älskare/älskarinnor som bestämmer att man inte får misshandla andra människor, utan det har samhället gjort.
  • Anonym (M)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2025-02-21 16:09:56 följande:
    En del av "mina" män har gått så långt som till att faktiskt lämna frun, fast jag sagt att jag inte vill ha en seriös relation med honom.
    Två gånger har det slutat med att han stod där sedan, utan både fru och älskarinna. 
    Är man otrogen så får man ta med i beräkningen att det kan komma fram.
    Och är man otrogen med någon som ärligt säger att hon inte vill ha en seriös relation så får man väl ändå tänka sig för lite innan man säger adjöss till familjen.

Det är lugnt, det behövs inte! Glad
    Fast hur går det ihop, varför ville du inte fortsätta vara hans älskarinna då, det var ju ditt höga nöje?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 17:13:22 följande:
    Fast hur går det ihop, varför ville du inte fortsätta vara hans älskarinna då, det var ju ditt höga nöje?
    Det går ihop för att jag bara vill vara just det, hans älskarinna.
    Jag vill inte vara hans partner.
  • Anonym (M)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2025-02-21 17:46:59 följande:
    Det går ihop för att jag bara vill vara just det, hans älskarinna.
    Jag vill inte vara hans partner.
    Inte partner, älskarinna skrev du, han blev utan älskarinna 
  • Lynx123

Förstår att det gör ont, men hur kan du ha haft hopp från en bedragare? Det här är ju en lögnhals och svikare som tydligt visar att han föredrar sin fru, så varför ens beblanda dig? Ha lite självrespekt och släpp den här personen helt och hållet. Låt honom leva sitt liv och gå vidare med ditt eget.

• Anonym (Älskarinna)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 21:14:30 följande:
    Inte partner, älskarinna skrev du, han blev utan älskarinna 
    Ja, då jag inte var inresserad längre när han trodde att han skulle få en relation med mig efter han lämnat familjen.
Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?