• Anonym (Anonym Signatur)

Elon Musk och Tesla

Ingen har väl missat att Elon Musk är för Trump vad Rysslands Oligarker är för Putin.

Elon Musk är totalt emot fackföreningar och han vill gärna ha och kommer få politisk makt under Trump.

För mig är det förvånanade att en enda person i Sverige vill inneha en Tesla och därmed stödja Musk ekonomiskt.

Det finns ju så många andra elbilar.

Du som har en Tesla, hur ser du på att du faktiskt stödjer Musk?

• Svar på tråden Elon Musk och Tesla
  • Dr Nail

Däremot tänker jag det kan va smart att börja investera i Tesla, köpa Musks aktier. Tänk när han blir president vad det kommer löna sig!

• Anonym (?)

Företagsledare ska aldrig någonsin vara politiker på global nivå.

• Anonym (???)

Teslas aktiekurs är i fritt 30% fall, försäljningen faller 10-60% på alla marknader, Starship håller på med Rapid Unscheduled Disassembly i stor stil, men VDn för dessa företag är tydligen inte på kontoret till någon slags krishantering. Han tycker det är viktigare med massutskick till statligt anställda där dessa ombedes att motivera sin existens med 5 punkter dom gjort förra veckan.

• Anonym (ABC)
    Anonym (?) skrev 2025-02-16 19:42:15 följande:

Företagsledare ska aldrig någonsin vara politiker på global nivå.

Håller med, det är stor skillnad på att leda företag.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (???) skrev 2025-03-09 18:15:04 följande:

Teslas aktiekurs är i fritt 30% fall, försäljningen faller 10-60% på alla marknader, Starship håller på med Rapid Unscheduled Disassembly i stor stil, men VDn för dessa företag är tydligen inte på kontoret till någon slags krishantering. Han tycker det är viktigare med massutskick till statligt anställda där dessa ombedes att motivera sin existens med 5 punkter dom gjort förra veckan.

Ja, jösses.
  • Anonym (Tesla-ägare)

Vi köpte den innan allt det här började! Jag tänker inte sälja den nu igen. 

• Anonym (?)

Tesla eller inte ... jag bor i en radhus-samfällighet utan ladd-möjligheter.
    Nere på stan finns 4 laddplatser (4 st), inte mer.
    Alltså skulle jag i så fall behöva åka ner på stan och hoppas att en av fyra platser är lediga - sedan ta bussen hem för att nästa morgon ta bussen tillbaka för att kunna köra min bil?
    Har dessutom jobbat 35 år som säljare och åkt 5 timmar enkel resa och hem igen även med släp. 
    Även om jag håller miljöfanan högt så är det verkligen inte praktiskt genomförbart.
    Batteribilar är inte framtiden - tyckte vi att det var dyrt att byta kamrem och partikelfilter,. byt batteri-pack! 
    Och få sämre räckvidd på köpet.
    Batteribilar är en pendlar-fluga i större städer.
    Samma flopp som E85, fast värre och dyrare för ägarna.

• Rataxes
    Anonym (?) skrev 2025-03-09 19:37:57 följande:

Tesla eller inte ... jag bor i en radhus-samfällighet utan ladd-möjligheter.
    Nere på stan finns 4 laddplatser (4 st), inte mer.
    Alltså skulle jag i så fall behöva åka ner på stan och hoppas att en av fyra platser är lediga - sedan ta bussen hem för att nästa morgon ta bussen tillbaka för att kunna köra min bil?
    Har dessutom jobbat 35 år som säljare och åkt 5 timmar enkel resa och hem igen även med släp. 
    Även om jag håller miljöfanan högt så är det verkligen inte praktiskt genomförbart.
    Batteribilar är inte framtiden - tyckte vi att det var dyrt att byta kamrem och partikelfilter,. byt batteri-pack! 
    Och få sämre räckvidd på köpet.
    Batteribilar är en pendlar-fluga i större städer.
    Samma flopp som E85, fast värre och dyrare för ägarna.

Jag har verkligen ingenting emot E85, ett bra och miljövänligt bränsle som tyvärr prisats ut genom alldeles för hög skatt på ett miljöbränsle! Idioter!
    Har själv etanolkonverterat bilar, innan idiotin kostade det ungefär lika mycket att köra på E85 som bensin, nu är det dyrare. Som sagt, idioter.
    Diskuterar inte med angivarkryp.
  • Anonym (Cuberfuck)
    Anonym (???) skrev 2025-03-09 18:15:04 följande:

Även de som gillar Musk och tesla förstår väl att det är en dålig investering då Musk är en aning instabil och kan stänga av saker och ting helt godtyckligt. Det är ingen pålitlig produkt. 

Jämför med Apple. Inte ens för FBI öppnar de upp produkterna.
  • Postman
    Mentat skrev 2024-11-24 12:56:33 följande:
    Logiken är litet svår att förstå: Må vara att man väljer bort Tesla för att man inte gillar Musk men kinesiska kommunistpartiet kan väl ändå omöjligen vara bättre i det avseendet!?

Något från Europa borde vara ett bättre alternativ i så fall
    Instämmer helt. Sen finns det galet många andra produkter också från tveksamma länder som vi borde bojkotta om vi ska vara konsekventa. 
  • Anonym (?)
    Rataxes skrev 2025-03-09 20:07:00 följande:
    Jag har verkligen ingenting emot E85, ett bra och miljövänligt bränsle som tyvärr prisats ut genom alldeles för hög skatt på ett miljöbränsle! Idioter!
    Har själv etanolkonverterat bilar, innan idiotin kostade det ungefär lika mycket att köra på E85 som bensin, nu är det dyrare. Som sagt, idioter.

E85 har aldrig/ät inget alternativ till bensin eller annat.
    Marginellt billigare, sämre energi-innehåll = ökad förbrukning.
    Dessutom . sämre kallstarts-egegnskaper och problem med spridare.
    Och - kortare serviceintervaller med "oljebyte på 1500 mil när mina tidigare V70 gick 3000 mil mellan servisar
    Bytte till Skoda Superb Diesel - bättre bil, bättre förbrukning och lägre förbrukning.
    E85 är varken bra till E85 eller bensin. Tyvärr!

• Rataxes
    Anonym (?) skrev 2025-03-09 21:26:17 följande:

E85 har aldrig/ät inget alternativ till bensin eller annat.
    Marginellt billigare, sämre energi-innehåll = ökad förbrukning.
    Dessutom . sämre kallstarts-egegnskaper och problem med spridare.
    Och - kortare serviceintervaller med "oljebyte på 1500 mil när mina tidigare V70 gick 3000 mil mellan servisar
    Bytte till Skoda Superb Diesel - bättre bil, bättre förbrukning och lägre förbrukning.
    E85 är varken bra till E85 eller bensin. Tyvärr!

Så länge prisskillnaden var större än den ökade förbrukningen var det inget problem, pickupen har 120 L tank, och capricen har 85L. Körde på bensin under vintermånaderna, så det var inte heller någon issue, servar alla mina bilar själv, köper olja på fat, så får jag serva lite oftare kostar det marginellt.
    Diskuterar inte med angivarkryp.
  • Aniiee

Har ni sett den engelska anti-Musk-kampanjen?

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Elon Musk och Tesla