• Anonym (RealOne)

Kvinnor som hatar män på FL

- De kvinnor på forumet som hatar ofrivilligt ensamma män, särskilt om de är över 40, skriver nästan alltid under dubbelanonymitet, Några av dem är dock "modiga" nog att skriva under sina ordinarie nick.

- Ofrivilligt ensamma män anses av vissa kvinnor på forumet per definition vara incels. Om det rör sig om ensamma 40+-män antas de per automatik av de manshatande kvinnorna vara fula, feta och ofräscha män som inte tar hand om sig själva och sina kroppar/ utseenden utan bara "ligger i soffan/sängen och glor på Netflix och käkar chips", detta alltså utan att veta ett skvatt om vilka dessa män är eller hur de ser ut. Män över 40 antas också vara "äckliga", "ha diabetes och lukta tonfisk". Elakheterna från dessa kvinnor på Familjeliv som hatar ensamma män haglar ofta och så fort en man börjar försvara sig mot de här elaka mobbarkvinnorna så ryker ofta hans inlägg (tas bort) och inte sällan blir han snart avstängd från forumet.

- Admin (forumvärden) och Familjelivs moderatorer tar ALLTID dessa elaka kvinnor i försvar. Dessa får skriva vad som helst och bryta mot forumreglerna och deras inlägg och de själva får vara kvar, hur vedervärdigt de än beter sig.

- Sedan finns på forumet även några simps till "män" som alltid tar dessa elaka mobbarkvinnor i försvar, antagligen i en förhoppning om att "ligga bra till" hos dem och kanske få lite sex.
  • Svar på tråden Kvinnor som hatar män på FL
  • Anonym (Man5)
    Anonym (K) skrev 2025-01-09 21:26:59 följande:
    Tror inte det stämmer alls faktiskt. Här finns ett tvärsnitt av alla typer av kvinnor, det märker man när man läser inläggen.
    Tvärsnitt? Det finns vettiga kvinnor här också, om det är det du menar. Men det är lika lite ett tvärsnitt av alla kvinnor här som det är ett tvärsnitt av alla män på Flashback.
  • Anonym (R)
    Anonym (Nä) skrev 2025-01-09 17:53:53 följande:
    Tror du att du får mer förståelse om du utger dig för att vara kvinna och med ett kvinnligt nick eller? Ingen kvinna känner igen sig att någon kvinna här på forumet är elak mot någon man. 
    Uppenbarligen en man som utger sig för att vara en hatisk kvinna. Pinsamt.
  • Anonym (R)
    Anonym (R) skrev 2025-01-10 13:36:37 följande:
    Uppenbarligen en man som utger sig för att vara en hatisk kvinna. Pinsamt.
    Och jag syftar förstås på Anonym(Nä).
  • Anonym (Manshat?)
    Anonym ("Knolla") skrev 2025-01-09 21:45:49 följande:
    Efter att ha varit aktiv här håller jag med dig. Läste en tråd härom dagen om en man på 45 år som skulle på dejt och han kände sig osäker, var 11 år sedan han senast var på dejt.

Tar några minuter sedan kommer svar på "Med dina meriter får du vara glad om hon vill träffa dig en andra gång. Förvänta dig inget" och "Är det ens någon ide att du försöker?"

Inte ordagrant som jag skrev, men med samma innebörd. Efter ett tag kom dock ett något mer nyanserat svar från en annan användare som hade bra tips.

Men mönstret känns igen när det är män som längtar efter att träffa någon, som på beställning kommer det nedlåtande svar från kvinnor.
    Är det manshat?
  • Anonym (en man)
    Anonym (R) skrev 2025-01-10 13:37:28 följande:
    Och jag syftar förstås på Anonym(Nä).
    Nu var det ju inget hatiskt i det (Nä) skrev, så det känns väl som en ovanligt... märklig slutsats.
  • Anonym (Hmz)
    Anonym (en man) skrev 2025-01-10 14:02:45 följande:
    Nu var det ju inget hatiskt i det (Nä) skrev, så det känns väl som en ovanligt... märklig slutsats.
    Kanske tog det som ironiskt?
  • Anonym (K)
    Anonym (Man5) skrev 2025-01-09 22:16:49 följande:
    Tvärsnitt? Det finns vettiga kvinnor här också, om det är det du menar. Men det är lika lite ett tvärsnitt av alla kvinnor här som det är ett tvärsnitt av alla män på Flashback.
    Det krävs att man gillar att uttrycka sig genom text ja. Och alla lär såklart inte vara lockade av att kunna skriva anonymt. Men annars kan det ju vara skön avkoppling att läsa om sånt som jag aldrig skulle komma i kontakt med annars, det är intressant.

Är inte särkilt intresserad av fb så vet inte mer än ytligt.
  • Anonym (R)
    Anonym (en man) skrev 2025-01-10 14:02:45 följande:
    Anonym(Nä) anklagar anonym(Ann) för att vara man med motiveringen att det inte existerar kvinnor på FL som är spydiga mot oskulder.  Så ja, jag anser min kommentar vara motiverad.
  • Börje P
    Anonym (RealOne) skrev 2025-01-09 16:12:34 följande:
    Kvinnor som hatar män på FL
    - De kvinnor på forumet som hatar ofrivilligt ensamma män, särskilt om de är över 40, skriver nästan alltid under dubbelanonymitet, Några av dem är dock "modiga" nog att skriva under sina ordinarie nick.
    - Ofrivilligt ensamma män anses av vissa kvinnor på forumet per definition vara incels. Om det rör sig om ensamma 40+-män antas de per automatik av de manshatande kvinnorna vara fula, feta och ofräscha män som inte tar hand om sig själva och sina kroppar/ utseenden utan bara "ligger i soffan/sängen och glor på Netflix och käkar chips", detta alltså utan att veta ett skvatt om vilka dessa män är eller hur de ser ut. Män över 40 antas också vara "äckliga", "ha diabetes och lukta tonfisk". Elakheterna från dessa kvinnor på Familjeliv som hatar ensamma män haglar ofta och så fort en man börjar försvara sig mot de här elaka mobbarkvinnorna så ryker ofta hans inlägg (tas bort) och inte sällan blir han snart avstängd från forumet.
    - Admin (forumvärden) och Familjelivs moderatorer tar ALLTID dessa elaka kvinnor i försvar. Dessa får skriva vad som helst och bryta mot forumreglerna och deras inlägg och de själva får vara kvar, hur vedervärdigt de än beter sig.
    - Sedan finns på forumet även några simps till "män" som alltid tar dessa elaka mobbarkvinnor i försvar, antagligen i en förhoppning om att "ligga bra till" hos dem och kanske få lite sex.
    Underbart! Det mesta stämmer in på mig, dock är jag 60+. Diabetes har jag inte heller, däremot hjärtflimmer och prostataförstoring.
    Jag är verkligen inte snygg (lätt övervikt, flintis, sned intryckt näsa efter boxning i ungdomen).
    Men genom envishet, övertalningsförmåga och övning har jag lyckats bli bekant med många kvinnor, och även fått de flesta av dem i säng. Elakhet har jag aldrig upplevt från någon av dem, däremot har vi snabbt tröttnat på varandra. Förstår inte varför man skall skriva en massa hat på nätet?
  • Anonym (oleander)

Man får det man sår.

Jag har inga problem med män IRL, tycker de flesta är helt normala och en del fantastiskt bra.

Men man börjar fundera på om inte män utan jobb borde övervakas elektroniskt efter 6 månader om de inte går i terapi frivilligt, för deras psyken klarar uppenbarligen inte arbetslöshet så bra och det är risk att de ställer till med en massa skit. 

• Anonym (Svårt?)

Att det ska vara så svårt för 40+-män att förstå att de måste vårda sitt yttre och odla bra egenskaper för att ha chans att träffa någon? Kvinnor får ju jobba med detta hela tiden för att duga. TS verkligen stinker av aggressiv misogyni.

• Anonym (Som man sår får man skörda)
    Anonym (Svårt?) skrev 2025-02-05 12:11:21 följande:

Att det ska vara så svårt för 40+-män att förstå att de måste vårda sitt yttre och odla bra egenskaper för att ha chans att träffa någon? Kvinnor får ju jobba med detta hela tiden för att duga. TS verkligen stinker av aggressiv misogyni.

Samt att sluta äckla sig inne på ett familjeforum med en massa vidriga bilder och texter. Det finns ingen som helst respekt i att bete sig som ett patetiskt snuskcreep och desperat incel mot kvinnor online. Då förtjänar man inte nåt annat än hat i retur. 
  • Anonym ("Knolla")
    Anonym (Svårt?) skrev 2025-02-05 12:11:21 följande:

Du är beviset för det TS påstår.
Svar på tråden Kvinnor som hatar män på FL