• KlasBanan

Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel

Från dejtingappar vet vi redan att kvinnor väljer bort cirka 80 % av alla män, och att man bara väljer bort cirka 20 % av alla kvinnor.

Nu framgår det även att kvinnornas extrema kräsenhet gäller politiska åsikter också:

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/opinionsforetaget-politiska-asikter-kan-paverka-barnafodandet

66 % av alla kvinnor tycker det är viktigt att mannen har liknande politiska åsikter som de själva. Motsvarande för män mot kvinnor är 42 %.

Kan vi sluta gå som katten kring het gröt och på allvar börja diskutera samhällsproblemet med kvinnors extrema kräsenhet? Kräsenheten riskerar att underminera hela samhället och att befolkningstillväxten kollapsar.

• Svar på tråden Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel
  • Anonym (I)
    Sonora skrev 2025-02-27 18:10:59 följande:
    Det är det här du hakat upp dig på ( Mitt tidigare inlägg)

" T.S. har inte helt fel med sitt påstående att kvinnor har svårt att acceptera en partner med en annan politisk hemvist än hennes.Det är belagt, fast det är ganska lönlöst att lägga skuld ovanpå det-Löser ingenting.
    Man kan alltid ställa fram frågan, vad beror detta på ?
    "

Du svarade ; "Om det bara är den politiska hemvisten det beror på så är det förstås bara för dessa män att ändra på den då? Lätt som en plätt. Vi har löst problemet."

Hur är det fatt ?  Dags att dra upp rullgardinen och låsa upp din dörr ?  Fattar du inte hur sexistisk det framstår ?
    Fattar inte du sarkasm?
  • Anonym (I)

Om en man inbillar sig att det är hans politiska åskådning som är skälet till att kvinnor ratar honom så är det väl bara att ändra den OM han tror att det gör en skillnad i realiteten och OM han värderar ett förhållande med en kvinna högre. Fattar du?

I själva verket så är en politisk åskådning ibland ett symptom på misogyna åsikter. Har läst någon skriva att kvinnor som i röstar på sd får skylla sig själva om de blir våldtagna.

Kvinnor attraheras normalt inte av misogyna män. Det handlar om självbevarelsedrift. 

Självbevarelsedriften står högre hierarkiskt än skaffa partner. DET är anledningen till att kvinnor drar ner persiennen och låser dörren.

• Sonora
    Anonym (I) skrev 2025-02-27 18:41:53 följande:
    Fattar inte du sarkasm?
    Nä, jag vill inte spela det spelet.

Sarkasm är definitivt inte en social form av kommunikation. Förutom att det är bekvämt att servera undanflykter för att man varit socialt inkompetent, om du förstår ?
  • Anonym (I)
    Sonora skrev 2025-02-27 18:51:18 följande:
    Nä, jag vill inte spela det spelet.

Sarkasm är definitivt inte en social form av kommunikation. Förutom att det är bekvämt att servera undanflykter för att man varit socialt inkompetent, om du förstår ?
    Anonym (I) skrev 2025-02-27 18:48:38 följande:

Om en man inbillar sig att det är hans politiska åskådning som är skälet till att kvinnor ratar honom så är det väl bara att ändra den OM han tror att det gör en skillnad i realiteten och OM han värderar ett förhållande med en kvinna högre. Fattar du?

I själva verket så är en politisk åskådning ibland ett symptom på misogyna åsikter. Har läst någon skriva att kvinnor som i röstar på sd får skylla sig själva om de blir våldtagna.

Kvinnor attraheras normalt inte av misogyna män. Det handlar om självbevarelsedrift. 

Självbevarelsedriften står högre hierarkiskt än skaffa partner. DET är anledningen till att kvinnor drar ner persiennen och låser dörren.

Ett förtydligande då såna som dig inte förstår sarkasm.
  • Anonym (Bob)
    Freddie K skrev 2025-02-27 16:42:33 följande:

Jag tänker så här att det måste vara kvinnornas fel, för att barnafödandet minskar. Det kan ju inte vara männens fel. Vi kan ju inte föda barn. Om man nu måste skylla på någon. 

Läge att raljera?
  • Anonym (Fia)
    Sonora skrev 2025-02-27 17:44:13 följande:
    Helt annat (vettigare) förslag. Du talar om demokrati och rätten att förhandla fram lösningar och kompromissa

Den andra debattören (Som kallar mig för misogynist)  Talar om att lyda kvinnan så allt blir frid och fröjd. Inte undra på att hon dragit ner sin rullgardin och låst dörren Drömmer

Gissa vilket jag föredrar ?
    Demokrati absolut. Men jag tänker mig inte förhandlingar och kompromisser som om man vore två motstående parter utan att man vill lagspela. Man vill såklart varandras bästa och ser till att göra det som gör båda glada. Skulle bli så konstigt på jobbet och i t ex lagsporter om det skulle förhandlas hela tiden. "Nej jag vill inte göra presentationen, det verkar jobbigt. Jag tänker fika i en timme istället."

Alla i relationer borde undvika såna scenarios till varje pris, förstår ärligt talat inte varför det inte görs.
  • Anonym (Fri)

Aldrig I livet, män är fan inte kloka idag. Talar nedlåtande om kvinnor. Ser på oss som objekt, dockor. Saker som bara ska föda barn och vara tysta. Applicerar feminism på allt så fort det innebär att man som man inte får bestämma över kvinnan.  Hatiska, våldsamma.

Nej, har avsagt mig helt från män. Desto mer som håller sig borta. Desto säkrare för mig.

Och Sverige som land är totalt rökt.

På köpet har jag fått ett mer harmoniskt liv utan stress.
    Män är onda idag. Dom vill skicka oss tillbaka till köket och förtrycka oss. Bara se vad för politik som sveper fram i USA och Europa. Finns ingen vettig kvinna som vill göra så mot sig själva och sitt eget kön. I processen tar allt mer kvinnor avstånd och män blir ännu mer ensamma. Dom får skylla sig själva, det är som som bäddar för detta 

Män vill/kan inte älska. Dom vill bara äga. Äga oss, och våra kroppar och rättigheter.

Inte fan lägger jag ner den tiden på en man. Har inget intresse av att äga en man och bestämma hans liv. Kvinnor är inte lika hatiska och har inte samma kontroll behov.

• VasseB
    Anonym (Fri) skrev 2025-03-01 12:30:22 följande:

Aldrig I livet, män är fan inte kloka idag. Talar nedlåtande om kvinnor. Ser på oss som objekt, dockor. Saker som bara ska föda barn och vara tysta. Applicerar feminism på allt så fort det innebär att man som man inte får bestämma över kvinnan.  Hatiska, våldsamma.

Nej, har avsagt mig helt från män. Desto mer som håller sig borta. Desto säkrare för mig.

Och Sverige som land är totalt rökt.

På köpet har jag fått ett mer harmoniskt liv utan stress.
    Män är onda idag. Dom vill skicka oss tillbaka till köket och förtrycka oss. Bara se vad för politik som sveper fram i USA och Europa. Finns ingen vettig kvinna som vill göra så mot sig själva och sitt eget kön. I processen tar allt mer kvinnor avstånd och män blir ännu mer ensamma. Dom får skylla sig själva, det är som som bäddar för detta 

Män vill/kan inte älska. Dom vill bara äga. Äga oss, och våra kroppar och rättigheter.

Inte fan lägger jag ner den tiden på en man. Har inget intresse av att äga en man och bestämma hans liv. Kvinnor är inte lika hatiska och har inte samma kontroll behov.

Jag ser lite samma fast från andra hållet. Varför skulle jag vara intresserad av en kvinna när så många verkar hata mig bara för att jag är man? Varför ens ha det besväret när jag kan leva bättre själv?
  • Anonym (Fia)
    VasseB skrev 2025-03-01 16:13:09 följande:
    Jag ser lite samma fast från andra hållet. Varför skulle jag vara intresserad av en kvinna när så många verkar hata mig bara för att jag är man? Varför ens ha det besväret när jag kan leva bättre själv?
    Det är väldigt sällan kvinnor hatar män, det finns däremot det motsatta. Ingen aning om varför men det finns helt säkert orsaker. Kvinnor som har erfarenheter av män är mkt mer benägna att undvika dom. För män verkar det vara tvärtom, manliga incels saknar erfarenheter av kvinnor men hatar dom. Det är märkligt.

Om du tycker att du lever bättre själv så är ju det valet givet? 
  • VasseB
    Anonym (Fia) skrev 2025-03-01 17:28:17 följande:
    Det är väldigt sällan kvinnor hatar män, det finns däremot det motsatta. Ingen aning om varför men det finns helt säkert orsaker. Kvinnor som har erfarenheter av män är mkt mer benägna att undvika dom. För män verkar det vara tvärtom, manliga incels saknar erfarenheter av kvinnor men hatar dom. Det är märkligt.

Om du tycker att du lever bättre själv så är ju det valet givet? 
    Nej, det finns massa negativitet på båda håll. Just sånt här jag inte orkar med. Varför ens bemöda sig med kvinnor när hela deras tankebana är att män är onda och att kvinnor är oskyldiga offer?

Jag kommer aldrig bry mig om kvinnors problem, samtidigt kräver jag inte att de någonsin ska bry sig om mig. Vi håller oss på vars en ända, så blir det bäst så.
  • ClumsySmurf
    Anonym (I) skrev 2025-02-19 14:16:50 följande:

Tror såna som klagar på jämställdheten föreställer sig att en kvinna både jobbar, tar hand om hemmet/ barnen och honom samt betalar för saker som inte genererar ett värde vid en eventuell skilsmässa, såsom mat eller andra förbrukningsvaror. Behöver han dra ett lika tungt lass så har "feminismen" och "jämställdheten" gått för för långt. 

Hörde förresten på Reddit om en kille som ville att hans partner skulle stanna hemma med barn och tog hand om hus och hem. Hon tyckte det lät bra, men tydligen så ville han inte heller vara den tog hand om ekonomin och blev direkt förbannad när hans idé utmynnade till det.

Läste på FL om en kvinna som ville att män ska ta den traditionella rollen
    medan kvinnor ska baka en kaka
    Jag tyckte inte det lät bra.

Hörde förresten på Reddit om en kille som...

• Xenia

Jag har läst tvärtom flera gånger, att alla som inte röstar på SD får skylla sig själva om de blir våldtagna. Då har de nämligen röstat för "massinvandring".
  • Anonym (I)
    Xenia skrev 2025-03-23 15:35:50 följande:
    Jag har läst tvärtom flera gånger, att alla som inte röstar på SD får skylla sig själva om de blir våldtagna. Då har de nämligen röstat för "massinvandring".
    "inte" höggs bort och blev förvandlat till "i"

Har läst någon skriva att kvinnor som i -nte röstar på sd får skylla sig själva om de blir våldtagna.

Visst är det obehagligt.
  • ClumsySmurf
    Xenia skrev 2025-03-23 15:35:50 följande:

det jag har hört flera gånger som är tvärtom är att det är creepy att låtsas ha en politiska åskådning som kvinnor gillar
Svar på tråden Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel