• Anonym (Gubbsjuk)

Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?

Jag är man och drygt 50 bast.
    Sista åren har jag blivit mer och mer attraherad av unga kvinnor.
    Både fysiskt men även på det mentala planet.
    Det känns som kvinnor i min egen ålder har tröttnat på livet och är så nöjda med att bara vara.
    (detta är såklart en stark generalisering)
    Medans unga kvinnor oftare är glada, positiva och mer framåt.

Nu är det inte så att jag på något sätt försöker ragga på dessa unga kvinnor.
    Det skulle inte falla mig in då jag har ett visst mått med självinsikt kvar.

Men detta är också jobbigt, då jag inget hellre vill än att flirta med dem.
    Är ständigt lite rädd på jobbet att någon av mina unga kvinnliga kollegor (har rätt många) ska få för sig att man är en äcklig gammal gubbe.
    Gör allt för att undvika situationer där sådant kan uppstå.
    Samtidigt är det svårt att vara så neutral när man tycker någon är attraktiv.

Känns som att jag måste byta jobb!

• Svar på tråden Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?
  • Anonym (Konstapel Klang)
    Dr Nail skrev 2025-04-02 11:16:42 följande:

Jag säger bara en sak: THAILAND.

Att köpa sex är ett brott i Sverige. Det är för att skydda kvinnor. Även thailändska kvinnor behöver skyddas. De ligger inte med utländska män för att de gillar det, utan för att de är fattiga och behöver pengar.
  • Anonym (Fs)
    Anonym (Konstapel Klang) skrev 2025-04-02 11:34:49 följande:
    Att köpa sex är ett brott i Sverige. Det är för att skydda kvinnor. Även thailändska kvinnor behöver skyddas. De ligger inte med utländska män för att de gillar det, utan för att de är fattiga och behöver pengar.
    nej de gör det för dom vill ha gubbkuk,,,,
  • Dr Nail
    Anonym (Konstapel Klang) skrev 2025-04-02 11:34:49 följande:
    Jag skulle ALDRIG rekommendera nåt olagligt, konstapeln!

Oskyldig som dagen min mor födde mig!
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Försvinner med sex) skrev 2025-02-21 14:01:51 följande:
    Har inte du vart 18 år i runt 5 år nu? Du vet, kvinnor blir också äldre så det är underligt att din karaktär inte är 23-24 nu utan fortfarande 18.
    Eller så är den gubbsjuka Arne 70 bast som sitter och önskedrömmer 😁
  • Anonym (Agnes)

Vad är problemet om du varken vill ha sex med dem, eller förhållande? Det kan förstås bli lite jobbigt att tråna efter unga tjejer, när det inte ger dig något.

Helt övertygad om att det är den vanliga 50 års krisen. Som har mycket att göra med att man börjar tänka ?ånej, är det så här jag ska leva resten av livet?. Även kvinnor kan hamna i 50 årskris. Det brukar ge med sig efter ett tag, men om livet känns trist finns andra roliga saker att göra och lägga energi på, än oåtkomliga förälskelser. Du kanske saknar spänning och händelser?

En sak som du inte nämnt dock? Är du i ett förhållande eller singel? Om du är singel kanske det bidrar till att du börjar kolla in yngre. Självklart vill varken män eller kvinnor ha trista partners som bara ligger på sofflocket och inte vill göra något. Sen finns män i 50+ som är nöjda med att bara sitta hemma och vara griniga, gnälliga gubbar. 

Om du är singel leta efter en livsglad partner 35+ som tränar och är aktiv. Det finns massor av sådana. Det finns även 50+ som motsvarar de idealen. Men precis som med männen blir de färre med åren.

• Anonym (Hin Håle)

Att byta jobb kommer inte att ändra den attraktion du känner för unga kvinnor. 

Det är inget fel att känna attraktion till personer inom rimlighetens och juridikens gränser. Det är heller inget fel i att agera på dessa känslor förutsatt att man håller sig inom dessa gränser. 

Det lättaste är kanske internetdejting då många människor oavsett kön kan ta illa vid sig om man visar sin attraktion. På nätet ex tinder kunde man iaf inte matcha med någon som man inte ville matcha med. 

• Ascendere
    Anonym (Gubbsjuk) skrev 2025-02-23 19:27:13 följande:
    Runt 25-35 år 
    35 är definitivt inte "yngre tjejer", de är ju vuxna kvinnor med god marginal.

Yngre tjejer då tänker man väl mer på 18-22 typ.
    Ut och ragga 30-åringar med sej nu!
  • hejsvejs1978

Jag tycker också att det bara är att tuta och köra så länge man behandlar folk med respekt samt följer lagen.

Svar på tråden Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?