• Anonym (orolig)

Ryggont i vecka 5??

Som rubriken lyder, jag plussade I söndags ( BIM dagen ) med clear blue digital test som visade gravid 2-3 men jag har haft ryggont långt före BIM. 

är det normalt? Så orolig, vill också tillägga att det är mitt första barn och jag vet inte vad som är normalt och ?onormalt?. 

• Svar på tråden Ryggont i vecka 5??
  • Anonym (s)

Nej, ryggontet beror inte på graviditeten.

• Anonym (orolig)
    Anonym (s) skrev 2025-03-03 22:10:26 följande:

Nej, ryggontet beror inte på graviditeten.

På vilket sätt inte? Har läst att molvärk eller växtvärk är vanligt i början av graviditeten och att det även kan kännas i ryggen! 

och ryggont jag känner är typ som mensvärk fast mildare och det är i ländryggen! 

• Anonym (Mamma till fyra)

Jag har ofta haft ont längst ner i ryggen samt molvärk i underliv, mage och typ låren. Har du bara ont i ryggen eller på fler ställen? Tror det absolut inte är någon fara för graviditeten oavsett om det har med det att göra eller inte. 

• Anonym (orolig)
    Anonym (Mamma till fyra) skrev 2025-03-03 22:49:44 följande:

Jag har ofta haft ont längst ner i ryggen samt molvärk i underliv, mage och typ låren. Har du bara ont i ryggen eller på fler ställen? Tror det absolut inte är någon fara för graviditeten oavsett om det har med det att göra eller inte. 

Det känns precis som mensvärk i ryggen och magen men inte alls lika kraftig. Dessutom är jag kissnödig, tröt, ömma bröst.. 
  • Anonym (Mamma till fyra)
    Anonym (orolig) skrev 2025-03-03 23:00:12 följande:
    Det känns precis som mensvärk i ryggen och magen men inte alls lika kraftig. Dessutom är jag kissnödig, tröt, ömma bröst.. 
    Då är det säkert växtvärk som man ofta har tidigt i graviditeten för att livmodern växer och det ska vara helt normalt 🙂
  • Dalkulla91

Åh.. Jag har just fått veta att jag också är gravid och enligt Clearblue så stod det likadant. Jag har samma symtom som dig och har ryggont också. Vad jag har läst mig till så som anonym (mamma till fyra) skrev ovanför mitt svar så kan det vara växtvärk. 🌺

Svar på tråden Ryggont i vecka 5??