Gillar inte min daghunds matte
För 2,5 år sedan blev jag dagmatte till Atlas, världens finaste flat, min favoritras. Hans dåvarande matte och jag fick jättebra kontakt och allt flöt på bra till hon fick arbete i en annan stad och sålde Atlas till en annan tjej, vi kan kalla henne Jessica. Helt plötsligt blev allt jättejobbigt. Hon förväntar sej att jag ska ha honom runt 10-12 tim/dag, allt är på hennes villkor. Han är tyvärr sjuk rätt ofta men det verkar inte som hon bryr sej om det. Jag ringer och säger att han har kräkts och inte vill gå ut, inte vill äta. Hon menar på att det inte är så farligt och vill inte hämta hem honom. Hon klipper inte hans klor. Tyvärr har jag aldrig gjort det på en hund så jag vågar inte heller göra det men påföljd att han klor är jättelånga. Hon visar aldrig någon uppskattning, säger aldrig att jag gör ett bra jobb med honom trots att hon ser hur mycket han tycker om mej. Hon vill aldrig prata när hon hämtar/lämnar honom om hur dagen har varit. Ser bara allmänt stressad ut, skyller på nåt och är borta inom några sekunder. Har varit sjuk 2 gånger under dom här året och haft feber men eftersom hon inte har någon annan tvingade hon mej mer eller mindre att ta hand om honom dom dagarna ändå. Kort sagt. Jag gillar inte Jessica men tycker så mycket om Atlas. Ska jag stå ut med henne för hans skull eller sluta som dagmatte? Skulle sakna honom nåt oerhört men är samtidigt så fruktansvärt trött på henne. Känna bara jobbigt alltid just nu.