• Anonym (Miserabel)

Han har ljugit ända från början

Hur kunde jag vara så in i helvetes dum och inte förstå tecknen.

Men märkte att han verkade använda både jobbmobil och vanliga mobilen och att det inte alltid gick ihop med vart han verkade vara nattetid.
    Men när jag insinuerade något så var han bra på att vända på allt så att jag blev den som kände mig löjlig i misstanken.

Han var både gulligt nervös och omtänksam. var mån om att ses och allt.
    Så jag lät mig bli blind för många tecken.
    Det som gör mest ont är att jag känner en fruktansvärd sorg i att jag aldrig träffar den där fina killen som kan hålla sig till en kvinna i taget.

behöver skriva av mig, är så ledsen..

• Svar på tråden Han har ljugit ända från början
  • Lynx123

Jobbigt! Tyvärr inte helt ovanligt.

Gör det som är bäst för dig själv nu: fokusera på sådant som är roligt, umgås med vänner, odla intressen, rör på dig etc. Du kommer komma över den här personen snabbare än du tror.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Beklagar!

Om tecknen inte var tydliga ska du inte klandra dig själv. Det är normalt att inte vilja vara misstänksam när man träffar någon. Sen får man inte vara naiv, men det är svårt när små, små tecken kan bortförklaras eller verkar ha logiska förklaringar.

Av det du skriver låter det som du har varit med om detta förr. Män som inte kan eller vill vara trogna.

Vilka män är det som inte kan eller vill vara trogna? Jo, män som har lätt att få kvinnor, som är populära hos kvinnor.

Självklart finns det många män i denna kategori som är hur trogna och lojala som helst när de träffar rätt kvinna. Men det finns också en hel del opålitliga, just eftersom de kan vara det. De behöver inte hålla sig till en, då många kvinnor är intresserade av dem.

Fundera på vilken typ av män du brukar falla för. Prova att leta efter andra typer av egenskaper. Självklart ska du inte satsa på någon du inte vill ha, men faktum kvarstår: Mindre eftertraktade män är mycket sällan otrogna, har mycket sällan flera kvinnor på gång samtidigt. De är ofta obrottsligt lojala när de väl träffar en kvinna. 

• Anonym (Miserabel)

Tack för fina o peppande svar!
    tyvärr är jag uppväxt med en pappa som var notoriskt otrogen så hans sätt att agera och vara om dig o kring dig med kvinnor har gjort mig både blind och försiktig.

jag är en sån som den där sortens män ska bestiga och när flaggan är placerad på toppen så tar de slalom eller störtlopp ner. 

själv har behov att att ta det lugnt o inte stressa in i förhållande. Samtidigt som jag dras till en viss typ av personlighet. 

den personligheten finns även hos trygga män som inte har maniskt bekräftelsebehov men de männen är upptagna. När den typen av man ändå blir singel gäller det hinna få honom. 

ännu har jag endast fått fel sort. Även om jag trott tvärtom.

nu är ledsen, orkar inget. Längtar till måndag.

• Anonym (Igenkänningsfaktor)

Hej TS,

Jag förstår precis, och vet vad du menar. Den typen av man som jag instinktivt attraheras av är också den typen som har svårast för att vara trogen, eller är ovillig att nöja sig med en kvinna.

Efter att ha gått i fällan några gånger när jag var runt 20-25 så försökte jag rannsaka mig själv lite, vem är egentligen min typ av man? 

Nu lever jag med en fantastisk man, som (är jag övertygad om) aldrig skulle vara otrogen, men han är inte heller den typen av man som jag före trodde var "min typ". Men det har också visat sig att "min typ" inte var mer än första intrycket, när jag gav mig själv, och honom, tid att lära känna varandra lite djupare kom jag till insikt om vilka andra delar det finns i en mans personlighet som kan vara lika attraktiva, även om de behöver lite mer tid för att märkas.

Rusa inte in i nästa förhållande även om det känns jobbigt just nu, och försök hålla ett öppet sinne för män som kanske inte är lika spännande i det första intrycket.

Lycka till!

• Anonym (Miserabel)
    Anonym (Igenkänningsfaktor) skrev 2025-03-08 09:44:33 följande:

Hej TS,

Jag förstår precis, och vet vad du menar. Den typen av man som jag instinktivt attraheras av är också den typen som har svårast för att vara trogen, eller är ovillig att nöja sig med en kvinna.

Efter att ha gått i fällan några gånger när jag var runt 20-25 så försökte jag rannsaka mig själv lite, vem är egentligen min typ av man? 

Nu lever jag med en fantastisk man, som (är jag övertygad om) aldrig skulle vara otrogen, men han är inte heller den typen av man som jag före trodde var "min typ". Men det har också visat sig att "min typ" inte var mer än första intrycket, när jag gav mig själv, och honom, tid att lära känna varandra lite djupare kom jag till insikt om vilka andra delar det finns i en mans personlighet som kan vara lika attraktiva, även om de behöver lite mer tid för att märkas.

Rusa inte in i nästa förhållande även om det känns jobbigt just nu, och försök hålla ett öppet sinne för män som kanske inte är lika spännande i det första intrycket.

Lycka till!

Ja det är precis så jag vill kunna göra. Förklarade tydligt för honom att jag måste ta det lugnt när han undrade. 

men i de där apparna är det omöjligt veta vem av alla som är den att upptäcka. Vet inte hur jag ska kunna få möjlighet träffa en sån bra. Det är så ytligt på tex Tinder. 

kanske någon vet en bättre app?

• Anonym (Miserabel)

Kan tillägga att jag är frånskild och har barn.

• FriskaVindar

Hej igen,

Det var jag som skrev under pseudonymen "igenkänningsfaktor", nu i efterhand kändes det onödigt att vara anonym dock.

Jag har många vänner och bekanta där Tinder varit lösningen, både män och kvinnor. Men samtidigt har jag hört mycket negativt. Jag tror man ska vara väldigt tydlig där med vad man söker, och ha sina krav färdiga från början. Och inte bli fartblind( väldigt lätt att bara svepa vänster för minsta lilla).

Jag träffade min nuvarande på det gamla klassiska sättet, en fest hos gemensamma bekanta. Men det var liksom först efter att jag bestämt mig för att låta en aktiv tanke avgöra vem jag skulle bli attraherad av, inte bara instinkten, som han alls blev intressant. Om jag gått på instinkten hade andra varit mer intressanta,  men nu är jag oerhört glad att jag hade en "plan". 

Sedan beror det väl på ålder, bostadsort (stor stad eller liten by), om man själv är snygg/mindre snygg, osv. Finns en massa saker, så klart. Men det (tror jag) kokar alltid ner till att man ska söka efter rätt typ.

• Anonym (Miserabel)
    FriskaVindar skrev 2025-03-08 23:53:00 följande:

Hej igen,

Det var jag som skrev under pseudonymen "igenkänningsfaktor", nu i efterhand kändes det onödigt att vara anonym dock.

Jag har många vänner och bekanta där Tinder varit lösningen, både män och kvinnor. Men samtidigt har jag hört mycket negativt. Jag tror man ska vara väldigt tydlig där med vad man söker, och ha sina krav färdiga från början. Och inte bli fartblind( väldigt lätt att bara svepa vänster för minsta lilla).

Jag träffade min nuvarande på det gamla klassiska sättet, en fest hos gemensamma bekanta. Men det var liksom först efter att jag bestämt mig för att låta en aktiv tanke avgöra vem jag skulle bli attraherad av, inte bara instinkten, som han alls blev intressant. Om jag gått på instinkten hade andra varit mer intressanta,  men nu är jag oerhört glad att jag hade en "plan". 

Sedan beror det väl på ålder, bostadsort (stor stad eller liten by), om man själv är snygg/mindre snygg, osv. Finns en massa saker, så klart. Men det (tror jag) kokar alltid ner till att man ska söka efter rätt typ.

Vet du vad?det här är så märkligt. Men jag hamnade i tvivel och dömde ut honom totalt baserat på tidigare såna män och hur min egen pappa betett sig mot kvinnor. Men jag hade fel. Och nu är jag lycklig. Jag hade fel om honom och fantasier samt hjärnspöken dömde ut honom utan bevis, endast antaganden. Men oj vad ett bagage kan ställa till det. Jag höll på att förlora honom pga av mina antaganden. 

nu har vi pratat och rätt ut missförstånd samt är kära i varandra.

Svar på tråden Han har ljugit ända från början