• Anonym (Kattastrof)

Omplacera katt?

Jag har en äldre katt hemma men det är så uppenbart att hon vantrivs i min lägenhet av olika skäl. Bland annat högljudda grannar mm. Katten är fullt frisk för sin ålder och har aldrig behövt ta henne till veterinären mer än sterilisering, chip mm. Går i tankarna på att omplacera katten och har lagt ut en annons på Blocket som fått massa visningar men ingen som hört av sig för att visa sitt intresse? Katthemmen i närheten är fulla och prioriterar hemlösa katter. Vet inte vad jag ska göra åt katten? Vill att hon ska ha det bra och priset är inte viktigt för min del så länge hon får god omvårdnad i sitt nya hem. Tips och tankar? 

• Svar på tråden Omplacera katt?
  • Dexter dot com

Det är inget fel att omplacera katten om hon vantrivs och du hittar ett nytt bra hem. Även om ett katthem skulle ta emot henne är det ingen bra lösning och hon skulle då få flytta flera gånger. Se till att hon är vaccinerad och undersökt av veterinär innan flytt. Det är dock svårt att hitta bra hem åt katter.

• Anonym (Bibban)

Det finns för många katter så en äldre katt är svårt att hitta ett nytt hem till. Fortsätt leta. Använd facebook, lapp på affären tex. Berätta för alla du känner att din katt behöver ett nytt hem. Be dem sprida det vidare. 

Jag har själv en liten kisse från ett katthem. Man vill ju bara att de ska få ha det bra! 

Svar på tråden Omplacera katt?