Fridolini skrev 2025-04-07 13:49:36 följande:
Han har inte så mycket tillit nu nej, vilket är förståligt. Det är ju jag som sabbat och ljugit en massa för honom.
Men han är väl beredd att ge mig en chans att börja lita på mig.
Oavsett hur allt slutar så är jag kanel lyckligt lottad att få den chansen, i andras ögon så förtjänar jag nog inte det
Du har mycket att jobba på och bevisa att du gör allt för att ändra dig. Jag tycker du har mognat i processen, i och med att du tagit steget att erkänna dina problem, och att otroheten ligger på dig. Det är superviktigt att han ska förstå att felet inte ligger hos honom.
Eftersom du har tagit på dig skulden, erkänt den och är villig att jobba på dig själv, tror jag han märker av den sidan. Det är nog därför han är villig att låta dig visa att du är beredd att jobba på dina problem och flyktbeteenden. Det är därför han var redo att lyssna på dig.
Jag antar att han avvaktar och låter tiden utvisa om han är redo att lita fullt ut på dig. Därför är det viktigt att du visar att du tänker göra allt som krävs, för att få honom lita på dig fullt ut. Just nu litar han nog bara på att du vill det, men är osäker på om du i längden kommer jobba på att förändras.
Att han lyssnar på dig utan att lita på dig helt är inte så konstig. Han har fortfarande känslor för dig, och hoppas på att du talar sanning när du är beredd att jobba på dina problem. Han vill troligen också se dig öga mot öga, för att se om du visar ånger.
Han låter som en superfin kille. Jag hoppas du har förstånd att uppskatta det han gör nu, och verkligen jobbar på att bli en lika bra tjej. Förhoppningsvis låter ni det ta tid så du inte riskerar att såra honom igen.