• Anonym (drdre111)

Kan hon vara gravid? Trots att hon har fått mens.

Hej allihopa!
    Jag är tillsammans med en kvinna som är 27 år. Vi hade sex för ungefär 1 månad sedan. Hon hade mens och det var i slutet på mensdagarna hon så gärna ville ha sex med mig. Hon sa att hon inte kunde bli gravid under mensen och jag vet att chansen är mycket mindre. Men det finns fortfarande chans att man blir gravid ändå. Hon sa snälla kan du komma i mig och tjatade. Jag gjorde det inte först men efter att hon tjatat och lovat att hon inte kan bli gravid under mensen så kom jag i henne för att hon skulle vara nöjd. 

För 4 dagar sen fick hon mens och hon har haft ont i kroppen första dagen som hon säger att hon brukat få. Hon har även skickat en bild där det är lite blod i handen från mensen. Men jag har läst att man kan fortfarande bli gravid trots sex under mensen och även om man får mens igen efter 27 dagar kan man fortfarande vara gravid. Så vad tror ni, hur stor är chansen att hon är gravid?

• Svar på tråden Kan hon vara gravid? Trots att hon har fått mens.
  • Anonym (Sara)

Det är nog inte så stor chans att hon är gravid om hon har fått mens efteråt men det är inte omöjligt. Man kan få
    blödningar som liknar mens när man är gravid.

Att bli gravid under mensen är nog inte vanligt men inte omöjligt heller under de sista dagarna om man har en kort cykel. Eftersom hon tjatade låter det som att hon vill bli gravid? Har ni pratat om det? Använder ni något preventivmedel annars? 

• Anonym (Ssk)

Hon hade osannolikt ägglossning samtidigt som hon hade mens och det är i det närmsta omöjligt för spermierna att överleva i vaginan unde rmensen även om hon fått ägglossning tätt inpå. Att hon dessutom fått mens igen gör det ännu mer osannolikt att det blivit graviditet. Har hon haft en 27 dagars cykel så bör ägglossningen skett för ca två veckor sedan. Har hon mot alla odds blivit gravid och du inte haft sex med henne den senaste månaden så är det garanterat inte ditt barn.

Personligen hade jag trott henne utan att hon behövt skicka bild på mens i handen... 😁

• Anonym (E)

Jag tror att ts är kvinnan som verkligen verkligen vill vara gravid och fast allt tyder på att hon inte är det så vill hon höra att det finns en chans

Om ts faktiskt är mannen så kan du slappna av, var det su som bad henne skicka bilder på mensen eller var det något hon gjorde självmant? Känns inte helt sunt i något av fallen, jag hade inte under några omständigheter skickat en sån bild till någon

• justice21
    Anonym (E) skrev 2025-03-18 12:52:08 följande:

Jag tror att ts är kvinnan som verkligen verkligen vill vara gravid och fast allt tyder på att hon inte är det så vill hon höra att det finns en chans

Om ts faktiskt är mannen så kan du slappna av, var det su som bad henne skicka bilder på mensen eller var det något hon gjorde självmant? Känns inte helt sunt i något av fallen, jag hade inte under några omständigheter skickat en sån bild till någon

Nej är inte någon kvinna, haha🤣

Vi pratade mycket i telefon och hon berättade om att hon hade ont. Sen någon dag efter skickar hon bilden själv. Vi brukar skicka bilder till varandra på saker vi gör.

Tack för ditt svar kan alltså slappna av.🙏
  • justice21
    Anonym (Ssk) skrev 2025-03-18 12:27:47 följande:

Hon hade osannolikt ägglossning samtidigt som hon hade mens och det är i det närmsta omöjligt för spermierna att överleva i vaginan unde rmensen även om hon fått ägglossning tätt inpå. Att hon dessutom fått mens igen gör det ännu mer osannolikt att det blivit graviditet. Har hon haft en 27 dagars cykel så bör ägglossningen skett för ca två veckor sedan. Har hon mot alla odds blivit gravid och du inte haft sex med henne den senaste månaden så är det garanterat inte ditt barn.

Personligen hade jag trott henne utan att hon behövt skicka bild på mens i handen... 😁

Tack för ditt svar, förhoppningsvis är hon inte gravid. Jag vill ha barn framöver men vill helst ta min tid med det och lära känna henne bättre. 

Hon skickade själv bilden utan att jag sa nåt. Vi skickar mycket bilder till varandra på saker vi gör under dagarna.
  • Anonym (Hm)
    justice21 skrev 2025-03-18 19:07:10 följande:
    Tack för ditt svar, förhoppningsvis är hon inte gravid. Jag vill ha barn framöver men vill helst ta min tid med det och lära känna henne bättre. 

Hon skickade själv bilden utan att jag sa nåt. Vi skickar mycket bilder till varandra på saker vi gör under dagarna.
    Ni har minsann inget filter på bilderna ni skickar verkar det som 😂
Svar på tråden Kan hon vara gravid? Trots att hon har fått mens.