• Anonym (oro)

22 månaders vaknar flera gånger per natt, orolig.

I 22 månader har det varit flera uppvak per natt. Jag börjar bli orolig att det är något medicinskt tillstånd som ligger bakom uppvaken då det inte hör till vanligheten att sova så dåligt när man snart är 2 år? Hon snarkar inte då hon opererat bort körtel bakom näsan men hon rör sig en del. Rycker i armar och ben. 

Hon har varken napp eller snuttefilt däremot somnar hon endast om hon får pilla på min hals och det är oftast så hon somnar. När hon vaknar på nätterna vill hon krypa tätt in till mig och pilla på en leverfläck på min hals och då somnar hon om. Detta sker alltså fleeeera gånger per natt och jag håller på att bli galen på att alltid sitta på helspänn på kvällarna och vänta på att hon börjar gråta efter mig så jag får springa in. Pappa duger gärna på dagarna men INTE på nätterna. 

Kan tillägga att det funkar toppen på förskolan med precis allt. Äter bra, alltid på bra humör och verkar må toppen. Samtliga fröknar kan natta henne utan problem och hon brukar sova cirka 1.5 timme en gång om dagen. 

Tips? 

• Svar på tråden 22 månaders vaknar flera gånger per natt, orolig.
  • Anonym (CC)

Hej! 

jag tänker två saker;

1. vägra låta henne pilla på halsen, förklara att det inte går längre och att hon istället får ett nytt gosedjur att krama vid läggning.

2. testa kortare dagsvila/ingen vila alls och se om det får henne att sova bättre.

lycka till!

Svar på tråden 22 månaders vaknar flera gånger per natt, orolig.