• Siriit

Kväljningar

Hej,
    Jag är gravid i vecka 13 och har det extremt jobbigt med kväljningar. Jag har visst illamående men kräks framför allt när jag triggas, typ öppnar kylskåpet eller ser något äckligt. Annars har jag mest bara kväljningar som kommer framför allt när jag pratar och sitter eller pratar och går. Upplever någon annan liknande symptom?

• Svar på tråden Kväljningar
  • Anonym (JE)

Japp hade jätteproblem med kväljningar och det blev inte bättre förrän runt vecka 20. Har fortfarande lite kvar vid vissa dofter i vecka 29 

• Siriit

Åh så jobbigt! Hoppas det inte håller i sig så länge för mig! Funkade mediciner för dig alls? Jag har provat med lergigan comp och tyckte det hjälpte till viss del men i te om jag redan var väldigt illamående. Jag ska prova xonvea nu, har du någon erfarenhet av det?

• Anonym (JE)

Nej xonvea har jag aldrig testat. Jag har levt på lergigan comp, novalucol och omeprazol och det har funkat hyfsat för min del. 

• Anonym (JE)

Hoppas verkligen att det funkar för dig! Hemskt när man kväljer så mycket att man kräks av det

• Siriit

Ja och kväljer när jag pratar! Vissa tider på dagen kan jag inte ha en normal konversation för jag bara kväljer tills jag spyr om jag försöker!

Svar på tråden Kväljningar