• Anonym (Hansfru)

Är hans ex fru pysko

Hej.

Hur hade ni regerat om eran makes ex fru inte kan släppa taget trots han har varit väldigt klar med den saken att han ej vill ha henne? 
    Jag är gift med en man och vi har gemensamt barn ihop sedan 2 år tillbaka. Han har varit gift förut en gång och fick ett barn ihop med den kvinnan. När han gifte sig med henne för det första så var det ej av dom bästa grunderna då han sade att hennes mamma tvingade honom att gifta sig med hennes dotter eller lämna henne. Så efter 3 månaders av dejting så gifte dom sig. Totalt på 1 år så gifte dom sig och fick barn i början av nya året. Han märkte ju längre tiden gick i deras förhållande att jo mer så passade dom ej varandra och han begärde skilsmässa. Knappt 2 år var dom tillsammans. Och hon har aldrig kommit över honom trots han har varit ärlig att han har gått vidare med mig. Men hon försöker fortfarande bete sig som om hon vore hans fru och att jag inte är det. Till exempel, så frågar hon honom hela tiden om hon är något mer äm bara barnets mamma i hans ögon. Frågar också om han vill sova i hennes sovrum om han ska hälsa på barnet eftersom han checkar in på hotell annars (långt avstånd där båda bor/annat land). Han åker dit kanske 3-5 gånger på ett helt år och stannar 1-2 nätter max. 

Som i veckan skrev hon återigen något om hon betydde något för honom och hon ligger uppe på nätterna i tankar. Återigen skrev han nej. Den märkliga reaktionen denna gång var att förut när dom var gifta så hade hon ändrat till hans efter namn. Men ändrade tillbaka på sociala medier hennes "egna". Nu efter han återigen sade till henne att hon måste sluta och han vill ej ha henne, att enda kontakten är co-föräldraskap. Så skriver hon på sociala medier hon är i ett förhållande, byter till hans efternamn som hon ej har användt kanske 3 år och har bilder på dom med text som:"min familj". 
    jag får irriation på henne samtidigt jag undrar om hon är en pyskopat. Vad tycker ni??
  • Svar på tråden Är hans ex fru pysko
  • Anonym

Det verkar mer vara din man som är psyko när han lägger skulden för äktenskapet på hans fd svärmor

• Anonym (Hansfru)

Det gör han inte. Men han har påpekat att dom gifte sig pågrund välsigt snabbt av att hennes mamma tvingade dom att gifta sig istället för att ha tid att dejta. Och han trodde han gjorde rätt val eftersom han trodde han var kär. 

• Anonym

En vuxen man som inte tar ansvar för sina handlingar utan hänvisar till att svärmor tvingade honom.
    Det verkar som din man är lite psyko också

• Anonym (Hansfru)

Men herregud det är inte det som det handlar om! 
    Min fråga är: HUR HADE NI REGERAT PÅ OM ERAN PARTNERS EX FRU/MAKE SPRIDER SAKER PÅ SOCIALA MEDIER SOM OM DOM VORE ETT PAR SAMT FRÅGAR HELA TIDEN OM HEN ÄR NÅGON SPECIELL PERSON OSV? 

SNÄLLA bara svara på den frågan och vad vad man kan göra åt saken. För hon lägger ej av pch det sårar mig enormt. 

• Anonym (Hansfru)

Samt min make vet inte heller vad han kan göra för att få henne att sluta eftersom jan försöker vara så neutral mot henne som möjligt för deras gemensamma barns skull men han är trött på hennes beteende.  

• Anonym (MammaMu)

Exfrun låter märklig. Vem skulle göra en sån sak ens?! Hade också blivit rejält obekväm med vetskapen att mannens ex som han har barn med håller på sådär.

• Tow2Mater

Slkulle ignorera henne. Hon forsoker bara klamra sig fast vid vad som en gång var. Litar du på din man spelar det väl ingen roll.

• Anonym (Hansfru)

Jag litar på min make och det är faktiskt han själv som visade mig allting från början.
    Men vi vet ej hur man ska få henne att sluta eftersom dom har ett barn ihop och han försöker ej skapa för stor konflikt så det drabbar barnet. 
    Men det är så störande att hon försöker leka hans fru helt plötsligt.  Är det stalker varning kanske? 

• Dexter dot com
    Anonym (Hansfru) skrev 2025-03-24 23:22:54 följande:

Jag litar på min make och det är faktiskt han själv som visade mig allting från början.
    Men vi vet ej hur man ska få henne att sluta eftersom dom har ett barn ihop och han försöker ej skapa för stor konflikt så det drabbar barnet. 
    Men det är så störande att hon försöker leka hans fru helt plötsligt.  Är det stalker varning kanske? 

Hon låter ju inte helt frisk så din make får sluta svara på annat än det som rör barnet. Varför kollar du upp henne på sociala medier?
  • Lynx123

Vad hon gör på sociala medier kan du inte kontrollera så sluta titta på sådant. Din man kan vara tydlig med att enbart kommunicera om det som gäller deras barn - börjar hon prata om annat kan han lägga på. Självklart ska han bo på hotell.när han hälsar på.

Din man verkar ha svårt att ta ansvar för sina egna handlingar och beslut. Det var hans val att gifta sig med henne och ingen annans. På samma sätt är det hans val hur han kommunicerar med henne, om han bor på hotell eller inte osv. Allt är inte alla andras fel. Förstår att situationen känns jobbig men han måste sätta.ner foten.

Svar på tråden Är hans ex fru pysko