• Samanta245

Så himla ledsen

Hej.  Jag har en fråga till er som gjorde graviditetstest i vecka 7 med clearblue.  Vad visade testet? Jag har gått in i vecka 7 idag och gjorde ett test på morgonen som visade 2-3 veckor.  Jag blev såå ledsen och så besviken.  Jag är förstörd. Det betyder en sak att kommer att få missfall.  Inte igen.  Så olycklig.  Jag har otur. Hoppas på mirakel men nej känns hopplöst. 

• Svar på tråden Så himla ledsen
  • Anonym (Osäker)

Inte helt säker på hur de testerna funkar men tror de är som vanliga tester att de ger linjer och olika känslighet på flera olika linjer. Det kan mycket väl vara så att du har råkat ut för hook effect. Testa ett vanliht test där du testar både i urin och där du blandar ut med hälften vatten. 

Inga urintest kan mäta hcg på riktig, boka ett tidigt ultraljud eller blodprov istället för att plåga dig med urintest 

• Anonym (X)

Om du läst svaret du fick i förra tråden, eller ens läst den tråden, eller läst på FÖRPACKNINGEN så står det tydligt att du inte ska ta testet efter v6 för det kan visa felaktiga resultat.

Ett graviditetstest är till för att bekräfta en graviditet, inget man ska fortsätta ta när man redan vet.

• Anonym (Y)

Hur många trådar har du startat om missfall nu, först var du rädd att du skulle få missfall för att någon nästan spillde vatten på dig och nu är det för att du inte kan använda ett gravtest på rätt sätt.....

Ta detta på rätt sätt: Boka tid hos kurator, du behöver terapi! Du mår inte bra.

• Samanta245
    Anonym (Y) skrev 2025-03-29 22:42:36 följande:

Hur många trådar har du startat om missfall nu, först var du rädd att du skulle få missfall för att någon nästan spillde vatten på dig och nu är det för att du inte kan använda ett gravtest på rätt sätt.....

Ta detta på rätt sätt: Boka tid hos kurator, du behöver terapi! Du mår inte bra.

Man kan använda graviditetstest i vecka 7 också.  Har du inte hört att många har gjort? Jag behöver ingen kurator.  Jag vet exakt hur man använder clearblue blue.  
  • Anonym (Osäker)
    Samanta245 skrev 2025-03-30 07:04:48 följande:
    Man kan använda graviditetstest i vecka 7 också.  Har du inte hört att många har gjort? Jag behöver ingen kurator.  Jag vet exakt hur man använder clearblue blue.  

Det kan man men de kan visa fel pga hook effect när man kommit så långt. Testa som jag skrev innan att blanda ut med vatten. Blir det oförändrat eller starkare i styrka än med rent urin så har du väldigt högt hcg. Någon gång behöver man också ta det sista gravidtestet 🥰

Jag hade psykologkontakt pga ofrivillig barnlöshet och tidigare missfall under min graviditet och kan verkligen rekommendera det 🥰 Det är inte alltid så lätt att få psykolog men ofta finns samtalskontakt med kurator som din bm kan erbjuda. Jag hade verkligen hjälp av det då jag var väldigt orolig och precis som du gärna ville hitta bevis på att det var på väg åt ena eller andra hållet.

• Samanta245
    Anonym (Osäker) skrev 2025-03-30 08:29:54 följande:

Det kan man men de kan visa fel pga hook effect när man kommit så långt. Testa som jag skrev innan att blanda ut med vatten. Blir det oförändrat eller starkare i styrka än med rent urin så har du väldigt högt hcg. Någon gång behöver man också ta det sista gravidtestet 🥰

Jag hade psykologkontakt pga ofrivillig barnlöshet och tidigare missfall under min graviditet och kan verkligen rekommendera det 🥰 Det är inte alltid så lätt att få psykolog men ofta finns samtalskontakt med kurator som din bm kan erbjuda. Jag hade verkligen hjälp av det då jag var väldigt orolig och precis som du gärna ville hitta bevis på att det var på väg åt ena eller andra hållet.

Tack för dina råd.  Jag ska försöka att sluta tänka negativt.  Jag ska inte tänka på missfall och utomkvedshavandeskap.  Håller tummarna bara att det ska gå bra. Jag kan inte göra mer än så.  Jag kan be också. 
Svar på tråden Så himla ledsen