• Anonym (Mjau)

Schampo siberisk katt?

Jag har en blandraskatt med delvis sibirisk katt och hon har den där typiska vågiga fluffiga pälsen som sibirisk katt har. Hon är sju år gammal och jag har aldrig behövt tvätta henne. Nu renoverar vi badrummet och även om vi har en plastvägg mellan resten av huset och badrummet har det ju blivit dammigt och katten har fått en helt annan karaktär på pälsen. Torr och fnasig på nåt konstigt sätt med massor av tovor. 

Jag tänker ge henne ett rejält bad. Finns det någon här med sibirisk katt eller blandras med sibirisk katt som kan tipsa on ett bra schampo (och balsam?) som ger henne tillbaka sin vanliga päls?

• Svar på tråden Schampo siberisk katt?
  • Kalle Johansson

Vi har sex katter, bor på landet ska jag kanske tillägga. Men vi har aldrig tvättat eller schamponerat en katt. Bästa tipset är nog att du kontaktar en veterinär om lämpligt preparat alt att du själv söker på nätet efter bra lämpligt kattschampo.

Varför inte börja med att testa med vanligt rent källvatten - INTE KRANVATTEN!

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
Svar på tråden Schampo siberisk katt?