• Anonym (Ts)

Man som inte släpper taget

Har skrivit fler trådar med dessa hittas inte. En man som jag sagt till att jag inte vill vara vän med (då det ej fungerar) fortsätter att gilla meddelanden i konversation på instagram så kommer det en notis. Jag har raderat vår konversation men börjar tro att gan gör detta för att göra sig påmind och han gör det på nätterna (Han är en nattuggla). Vi har haft kontakt under ca 2 års tid med sågs senast under hösten 2022 och jag meddelade att jag ville vara vän istället i juni 2023. Har alltså inte sett honom i verkligheten sedan november 2022. Han har hängt upp sig på att jag lovade och sa att jag ville vara vänner men det vill jag inte. Så fort jag ser att han har gillat ngt elöer liknande så väcks obehag. Han har tidigare frågat om jag träffat ngn, massor. Orkar inte med honom. Vågar inte blockera. Personen är en känslig typ med lite erfarenhet sv kvinnor/tjejer.

• Svar på tråden Man som inte släpper taget
  • Anonym (Hm)

Om du inte vågar blocka får du väl bara ignorera att han finns. att vara lite känslig och ha lite erfarenhet innebär ju inte att man kommer reagera obehagligt på en blockering. Om du har misstanke att tro att han kan bli aggressiv och farlig är det ju kanske polisen du får använda dig av, åtminstone för råd och vägledning i hur du bör Agera 

• Anonym (Man har ratt att angra sig)
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-30 06:48:41 följande:
    Man som inte släpper taget

...Han har hängt upp sig på att jag lovade och sa att jag ville vara vänner men det vill jag inte.... 

Man har ratt att angra sig. En gang i tiden sa du att du ville vara van, men saker och ting andras och nu vill du inte langre. Inget ar skrivet i sten och saker och ting forandras. 
    Folk gifter sig och tror att de ska leva hela livet tillsammans, sen forandras det. Kanslor kan forsvinna, saker och ting var inte som man forvantade sig, man upptacker saker man inte gillar osv. Till sist gar det sa langt att de skiljer sig. Nar det inte gar langre, ska de da halla fast vid att de en gang lovat varandra trohet i evighet? Livet gar inte till pa det sattet, att man bockar av och att man sen har sitt pa det sakra. Finns ingen garanti. 
    Om man absolut vill ha hund for att man alskar hundar, skaffar en och sen efter en tid tycker att det ar jattejobbigt, ar man da tvungen att skaffa en ny hund efter att den man har blivit gammal och dott "for att man sagt att man vill ha hund"? Nej, for nu har man insett att det inte var som man hade tankt sig, dvs. man har andrat sig uteftersom. 
    Man har ratt att andra sig, att angra sig, att valja annat an vad man trodde en viss tidpunkt i livet. 
    Mitt rad ar att helt enkelt ignorera. Om han inte kontaktar dig pa nagot annat satt an att gilla inlagg pa insta sa forsok att ignorera. Annat vore om han stalkar dig pa annat satt, ringer, dyker upp vid din bostad osv. Da far du forklara att inget ar skrivet i sten och att man har ratt att angra sig, precis som gifta par som trodde att de skulle leva hela livet tillsammans faktiskt kan skilja sig nar det inte funkar. 
  • Anonym (Missie)

Bara gråstena honom. Reagera inte, inte på något sätt, så länge det bara är IG.
    Mår du riktigt dåligt eller känner att du begränsar vad du postar pga hans närvaro så måste du faktiskt blocka, man kan inte låta andra ha så mycket negativ inverkan på en utan att ge något positivt.

Och skulle något mer hända så följ det som står ovan. Ingen kan tvinga en att vara kvar i någon relation, inte på något sätt.

• Anonym (Ts)

Tusen tack för era fina svar och råd. Hoppas innerligt han inte skriver. Han vill ha inblick i mitt liv och det vill inte jag 

Svar på tråden Man som inte släpper taget