Anonym (Liten) skrev 2025-03-31 23:57:47 följande:
Förlåt då, men att köpa en märkesskärm till en 5- 6-åring är inte värt det... Men nu har han moppe så det är knappt han cyklar längre.

Anonym (Varför?) skrev 2025-03-31 22:11:38 följande:
Inte allt är dåligt, bara måste läsa noggrant recensioner.
7 år sen köpte jag min ljusrosa cruiser cykeln Adriatica via Amazon (Italiensk tillverkare). Inga problem, nu börjar jag att leta ny för mig och min son.
Skulle hellre titta på blocket än cdon osv. Letade efter en sak för ett tag sedan och hittade den på cdon, insåg att det var sjuk frakt och betydligt dyrare. Nej, cdon är inte vad det en gång i tiden var, numera är det en paraplysida för allsköns skit.
Skulle rekommendera dig att leta på blocket eller marketplace istället. Din son ska INTE ha en ny cykel som han behöver vara rädd om när det är hans typ första cykel. Han ska kunna ramla och repa den utan att du blir arg. Han kommer inte använda fotstödet hur mycket du än tjatar om det. (fotstöd - ytterligare en sak som inte alltid är med på nya cyklar). Han kommer både slänga den på marken, tappa den och köra vält.
Köp en begagnad. De behöver inte se ut som hej kom och hjälp mig, men då har ni sparat lite pengar denna gång som ni kan köpa en bättre cykel för när det är dags att byta.
Och vill din son ha en capucinofärgad cykel? Min unge hade i samma ålder hellre vägrat att cykla än att inte få ha ett finger med i spelet när det gäller färg, och än mindre matchat cykeln med morsan... Han fick välja tre-fyra färger som vi letade cykel i.
Skit i växlar om det är första cykeln. Ungen ska lära sig cykla och hantera trafiken, inte växla. Det kommer sedan. Fotbroms är också bra på första cykeln. Bor nära en F-6 skola där huvudparten av skolans cyklande elever passerar på vägen där vi bor. Kan lova dig att många fler fokuserar på växlarna än trafiken och cyklar på fel sida, på trottoaren och tar ingen hänsyn alls till andra som trafikerar denna gata.
Fokusera på en enkel cyklel och lär sonen trafikregler och cykla i trafiken.
Tack för kommentar. Ja, blocket kunde vara bra, men vem ska leverera cykeln till mig? Jag har ingen bil och därför är leveransfråga ett problem med begagnad storvaror.
Cdon var bara ett exempel, troligtvis om ännu jag skulle beställa, då skulle leta på Amazon istället.
Vi har inga problem med matchande färger, min son bryr sig inte om dem (nästan als), därför neutral eller pastellfärgad (typ ljusblå, men den är svårare att hitta) färgad cykeln skulle passa bra.
Han har redan cykeln från Stoy, 14 tum i beige färg, använder 3dje år, jättebra, med den är för liten nu. Tänker om 20tum.
Tack om not om fotstöd, ska kolla om det finns, för att kasta cykel när som helst, tänker jag är bara opraktisk.
Ska fundera vidare.