Spucks skrev 2025-04-05 17:51:11 följande:
Ja, barn kan vara rätt jobbiga och det kan vara väldigt svårt att vara förälder. Det beror så klart på barnen, föräldern och omgivningen hur svårt eller enkelt det är.
Om din mamma inte orkade att ha er hemma så mycket, var det bra gjort av henne att se till att sätta är på olika aktiviteter. Hon tog tydligen den hjälp hon kunde få, och det är betydligt bättre än att gå in i väggen eller bli galen.
I min mammas fall, handlande vad jag gissar starkt på ren lathet. Jag befinner mig i vuxenålder nu och granskar all min erfarenhet med min mamma under barndomen och det har aldrig dykt upp pedagogik eller annat ifrån hennes sida. Det har inte funnits uppfostran. Utan det var bara ren lathet ifrån hennes sida.
Jag skickades till religiös byggnad och bara vara där. Det var jobbig undervisning och jag kan säga att jag inte tagit till mig något av det som undervisades. Hade blivit betydligt bättre med hjärngymnastik, lära sig ett och annat.
Det kom en tid, där jag faktiskt sket hela byggande och gick min egna väg och drog till biblioteket och valde ett ämne jag fann intressant och jag lärde mig oerhört mycket ifrån det ämnet.
Spucks skrev 2025-04-05 17:52:10 följande:
Tycker du samma sak när det handlar om barn som inte vill gå på förskolan eller fritids? Om inte: varför inte?
I förskolan och fritids lär man sig i alla fall någonting.