• Anonym (Ledsen)

Gör man så

Min sambo hr precis lovat dottern en kanin. Jag är superallergisk mot alla pälsdjur pollen frös mm o läkaren bad oss göra oss av med vi älskade katt för att jag skulle få astma av det.

nu är dottern så arg på mig då pappan lovat henne en kanin som Ska vara ute. 

jag vill oxå att hon ska ha det men jag vill inte ha ett djur som man aldrig kan ta in eller hjälpa dottern med o de fäller ju så . Blir så ledsen när han bestämmer själv

• Svar på tråden Gör man så
  • Anonym (Fy på honom)

Näe det var dåligt gjort.
    Nu får du kall till familjeråd, ska ungen ha en utekanin  som sitter själv.
    Kanke ni kan skaffa fiskar, gullig ödla eller liknande.

• Anonym (qwerty)

Nej det var asdåligt gjort. FY FAN
    Det spelar ingen roll om kaninen är ute, hon kommer dra med sig allergener in via händer och kläder, sedan kommer ni behöva avliva kaninen för att du inte kan ha den omkring dig.
    Pappan är en idiot.

• Dexter dot com

Du får be honom läsa på om förslaget från JB att han förmodligen kommer behöva köpa 2 kaniner åt henne och dom ska ha minst 10 m2 utrymme. Tänker han alltså att barnet ska sitta ute vintertid och mysa med kaninerna?

• Anonym (Han vet)

Var ärlig. Pappa lovade. Men vad han lovade betyder att mamma kommer bli riktigt rejält sjuk. 
    Du är jätteledsen att pappa inte förstod mer/bättre. Du ville så gärna att en kanin kunde ha blivit en verklighet.
    MEN. En kanin betyder att mamma måste flytta för mamma blir jättesjuk av det hår en kanin har på kroppen.
    Och du vill verkligen verkligen inte flytta för du älskar barnet så oerhört mycket.
    Och du är ledsen att pappa inte förstod hur mycket du älskar barnet och vill stanna med barnet.

• Anonym (H)

Varför överhuvudtaget ha ett djur i bur??

Din sambo är en idiot. 

• MsM84

Jag skulle pratat med mannen och förklarat varför det inte går och sagt att eftersom han själv kunde säga det till barnet så får han även dra tillbaka det.

Svar på tråden Gör man så