• Anonym (John Doe)

Mycket vill ha mer. (Långt inlägg)

Jag är en man som lever ihop med en fantastisk kvinna sedan länge. Hon är sexig, smart och vacker. 

När vi har sex är de de allra flesta gånger fantastiskt. Ibland är det högst slentrianmässigt och det vore väl konstigt annars efter alla år. Frekvensen vi har sex hade gärna fått vara högre men vi har båda mycket runt oss med jobb och fritid. Men allt som allt så tycker jag vi har mestadels väldigt hett och skönt sex.

Vi gör nog det mesta som räknas som vaniljsex. Vi slickar, suger och penetrerar men jag vill ha mer. Jag vill uppleva fler saker tillsammans med henne. Få henne att njuta så mycket som möjligt. Det är både för hennes skull och för min egen. Jag går igång och njuter av att hon gör detsamma. Vi får båda igång ordentligt när vi har sex men mycket vill ju som bekant ha mer.

Problemet är att hon inte riktigt är lika öppensinnad som jag inom sex och inte gärna tar ut några svängar. 

Hon säger att hon är nöjd som det är men jag tvivlar på att hon INTE har önskningar och fantasier då de allra flesta har hemliga önskningar, antar jag? Jag vill gärna få henne att berätta vad som är bra, vad kan bli bättre, vad vill hon prova mer eller mindre av? Jag tror jag är helt ok älskare men ingen är ju perfekt. Jag vill bara att vi tillsammans ska kunna maximera hennes njutning.

Det handlar som sagt om att få henne att njuta men det egoistiska i det hela är att jag själv även vill njuta mera och det gör jag genom att hon njuter. Samtidigt har jag lite dåligt samvete över att jag fantiserar så mycket om saker vi inte gör istället för att bejaka det vi redan gör. 

Sen har jag ju såklart egna fantasier men de handlar mestadels om att få henne att njuta på olika sätt.  

Så, hur bör jag gå vidare? Fortsätta att köra på som jag gör med att anta att jag gör det bra, eller försöka mer att få henne att öppna sig?

• Svar på tråden Mycket vill ha mer. (Långt inlägg)
  • Tecum

Faktum är att du inte kan göra så mycket. Att pressa och tjata har motsatt effekt, klart avtändande. Även om du har rätt i att hon har högre kapacitet vad gäller njutning måste hon själv vilja söka sig ditåt, vidga sina vyer.

Det du kan göra är att ta upp saker du tänder på och vill göra på ett allmänt sätt. Typ "jag läste om några som gjorde si eller så, vad tror du om det"? Alltså utan att blanda in henne/er i första stadiet. Får du respons, gå försiktigt vidare.

Men ärligt talat är det ett i-landsproblem. Ni har bra sex, njut och var rädd om det!

• Anonym (kvinna)

Det kan mycket väl vara som hon säger att hon inte har några fantasier eller hemliga önskningar. Alla har inte det. Jag tycker att du ska glädjas åt att ni har ett bra sexliv, sen kan du kanske lite försiktigt föreslå saker du skulle vilja göra och se hur hon reagerar på det.

• Anonym (m)

Sen är det såhär, att vissa fantasier vill man ha just som bara fantasier. Och kanske också något man vill ha för sig själv. Alla fantasier måste inte förverkligas.

• Anonym (UV)

Tycker du utgår alltför mycket från dig själv och verkar inte benägen till att kunna empatisera. Du har pratat med henne. Hon vill inte. Vad ska vi på familjeliv kunna säga om saken?

• Anonym (John Doe)

Tack för era svar. Jag hoppas inte ni missförstår mig. Jag är otroligt tacksam för att just denna kvinna valt att leva med mig och har gett mig förtroendet att få vara med henne. Och jag är tacksam och glad för det sexliv vi har. Jag läser många trådar om mer eller mindre sexlösa relationer och är glad att jag inte tillhör dessa.

Därav att jag lyft frågan för mig själv först och sedan för henne: Kan det bli ännu bättre? Som titeln säger: mycket vill ha mer. Men jag tolkar era svar som att jag gapar efter för mycket här. 

Jag upplever inte att jag tjatar på henne som någon kanske uppfattade inlägget som att jag gjorde. Jag har lyft frågan en enda gång de senaste 5 åren. Syftet var inte att tjata till mig något hon inte vill och var ställd utifrån perspektivet vad hon behövde/ ville för att göra det bättre för henne. 

Trevlig kväll och tack för svaren

• Ztiff2

Vad är det du vill utforska med henne och hennes njutning? Sex på fler? 

• Anonym (P-E)
    Anonym (UV) skrev 2025-04-06 20:50:19 följande:

Tycker du utgår alltför mycket från dig själv och verkar inte benägen till att kunna empatisera. Du har pratat med henne. Hon vill inte. Vad ska vi på familjeliv kunna säga om saken?

Bara för att hon säger att hon inte vill så är det ju inte säkert att det är så. Nu spekulerar jag bara.
    Om hon nu har fantasier så kan det vara så att hon kanske känner att hon kanske skulle såra honom om hon berättade?
    Alla har kanske inte lika lätt att berätta om sina fantasier om vad dom vill göra. 
    Har du själv inga fantasier eller ens tänkt på det någon gång när det gäller sex? 
Svar på tråden Mycket vill ha mer. (Långt inlägg)