• Anonym (Ts)

Orgasm

Jag har alltid haft svårt att få orgasm tillsammans med en man och svårigheter att slappna av. När det händer så är det oftast om jag är ovanpå lutandes framåt så att klitoris stimuleras av penis. 

Aldrig upplevt en vagnal orgasm och vet därmed ej hur det känns. 

Kan penisens form/ storlek påverka orgasm? Vet att jag ogillar långa eller kraftiga penisar, men jag tror mig gilla om ollonet är stärre, lite som en svamp eller hur jag ska uttrycka mig. 

Tips på hur/vad göra för att få orgasm? 

Kan uppleva att det kan bli för vått som kanske kan störa? 

• Svar på tråden Orgasm
  • Anonym (38 år)

Ska följa trädet... Jag aldrig hade haft orgasm med man, bara om jag stimulerar själv...

Nu tänker jag att det är dags att göra någonting, hur kan man abstrahera från allt omkring? Jag känner att det är nära, men kan inte komma. Obestämd

• Fjäril kär

Det är få kvinnor som får vaginal orgasm , det räknas som ovanligt. Det är heller ingen garanti att man kan få det varje gång bara för att det funkat en gång. 

Att få orgasm under samlag innebär oftast att man gör som du gör med att tex gnugga sig mot penis, stimulera sig själv eller att partnern hjälper till. 

Vill man testa och se om man kan få vaginal orgasm kan man testa att leta efter g-punkten med fingrar, dildo eller penis och se hur det fungerar. Men var beredd på att öva, öva och öva... för många kvinnor kan det ta åratal innan det ens lyckas en gång. 

• Anonym (Ts)

Då är man isf inte ensam 😊 Tänkte ibland om det varit ngt fel på mig men nä

• Anonym (C)

Hade aldrig kommit innan jag träffade min nuvarande man. Kommer aldrig vaginalt med honom men gud vilken tunga han har begåvats med och han vet hur han ska använda den. Magiskt!

• Anonym (Jo)

Vaginal orgasm är inte så vanligt.

• Anonym (d)

Vad gör du får att få orgasm då? Vilken stimulans utöver en kuk?

• Anonym (Abc)

Med tanke på dina tidigare erfarenheter, har du testat att rida, fast istället för upp och ner kört fram och tillbaka? 

Testa och rapportera tillbaka!

• Anonym (Maja)
    Anonym (C) skrev 2025-04-06 21:16:31 följande:

Hade aldrig kommit innan jag träffade min nuvarande man. Kommer aldrig vaginalt med honom men gud vilken tunga han har begåvats med och han vet hur han ska använda den. Magiskt!

Samma för mig, tur vi har män som kan använda sin tunga och vill se mig få orgasm. Han gav mig en satisfyer och vilka underbara apparater det finns och vilka orgasmer sen.
  • användarnamn08

Min sambo kommer bara när hon kör med satisfyer samtidigt och då gärna i doggy eller annan ställning så hon kan hålla satisfyern samtidigt och vi båda är nöjda Med det..  Kommer annars av tunga oxå.

• Anonym (J)

Nej tror det är rent psykiskt. Man slappnar av lättare själv 

• Anonym (Vaginala orgasmer)

Jag får det, och med åldern lättare än klitoris som jag upplever lätt kan bli överstimulerad/överkänslig. Tycker om penisar som inte är så långa, men gärna tjocka. G-punkten för mig sitter i bakre väggen.

Rekommenderar att du testar dig fram på egen hand med dildo/vibrator. Vägen till orgasm är att kunna slappna av och känna sig själv.

Sedan hjälper det om sexet håller en och samma takt. Blir det ojämnt och ryckigt så kommer jag av mig

• Anonym (Lyckligt gift man)

Under våra första år ihop kom min fru bara enstaka gånger, men numera kommer hon i princip varje gång. 

Sättet vi gör det på är att vi kombinerar penetration med att jag eller hon smeker hennes klitoris. Det kan kännas som lite fusk, men hon intygar att det känns mycket bättre när vi gör det tillsammans på det sättet än när hon gör det ensam. Det ställer lite krav på ställningen, för att man ska kunna komma åt hennes klitoris ordentligt med fingrarna.

Vi har blivit ganska kreativa med åren, men det lättaste är att hon står på knä och stöder sig med ena handen mot madrassen eller väggen, medan hon smeker sig själv med andra handen (Detta föregås av förspel och annat trevligt). Jag tränger in i henne bakifrån, alltså typ doggy, men inte för mycket/ofta. Jag ska snarare in och sen snabbt ut helt, och vänta några sekunder innan jag upprepar. Inte förrän hon signalerar (eller jag märker) att hon närmar sig kör jag på mer rytmiskt. Detta ger henne bra kontroll över klitorisstimulansen, så det blir till viss del som att hon sköter det själv, men jag är liksom med och gör det bättre. Det händer att hon kommer medan jag smeker hennes klitoris också, men inte lika ofta.

Vaginalt har hon aldrig kommit. Hon kan skvätta eller få s k "fontänorgasm" ibland, men känslan av det har för henne inget med en "riktig" orgasm att göra. Det är inte ens alltid hon märker det själv. 

Var olika stimulanspunkter sitter och vad de heter verkar det finnas många teorier om. Det bästa jag kunnat läsa mig till är:

- Klitoris, eller yttre klitoris, den vet alla var den sitter. Det är i slutändan av denna de flesta kvinnor kommer. 
    - Runt mynningen till slidan finns massa nervändar som gör mynningen väldigt känslig. Man ska inte underskatta att "pilla" med fingrar eller ollon som förspel, innan djupare penetration sker. Ju mer sånt pillande, desto bättre brukar penetrationen bli sen, är vår erfarenhet. 
    - G-punkten är den "svampiga" ytan på framsidan strax innanför ingången till slidan. Den har såklart en viktig roll i sexet, men ensidig stimulans av denna ser vi inga poänger med. 
    - Strax innanför G-punkten sluter sig den inre delen av klitoris runt slidan. Att den sitter ihop med klitoris betyder inte att alla kvinnor kan komma av stimulans här, men det berikar liksom stimulansen av penetration och kan göra det lättare att komma på andra sätt. 
    - A- och C-punkten sitter, som jag förstår det djupare in i vaginan. Men här verkar fakta och olika kvinnors erfarenhet spreta ganska mycket - Vissa älskar stimulans, andra tycker det är obehagligt. Min fru brukar inte tycka in för djup penetration förrän hon är riktigt igång, kanske har det med dessa punkter att göra. 

• Betjänten

Du beskriver att du får orgasm när du är ovanpå och lutar dig framåt så klitoris stimuleras mot penis. Det är exakt där majoriteten av kvinnors njutning sitter ? klitoris är nyckeln för de flesta. Vaginala orgasmer är betydligt ovanligare, och många har aldrig upplevt dem (och det är helt okej).

Att hitta en eller två ställningar som funkar för dig är en tillgång, inte ett problem!

3. Kan penisens form påverka orgasm?

Ja, absolut.

Du är inte ensam om att ogilla för långa eller tjocka penisar ? många tycker att det kan kännas obekvämt eller till och med göra ont. Det är helt rimligt att ha preferenser. Att du gillar ollon som känns mer ?svampiga? eller fylliga är också vanligt ? det kan ge en annan typ av tryck eller känsla just där det känns bäst för dig.

Det handlar inte om att penis måste vara på ett visst sätt ? men att rätt form för dig kan förstärka njutningen. Och det är viktigt att våga uttrycka vad man gillar.

4. Tips för att lättare få orgasm:

?Använd händer eller leksak samtidigt med penetration ? många kvinnor behöver direkt klitorisstimulans.

?Prova grindning (gnidande rörelser) istället för stötande rörelser ? det ger mer tryck på klitoris och G-punkt.

?Andas medvetet, gärna djupt ner i magen, och fokusera på känslan snarare än prestationen.

?Spänn bäckenbotten (knip) i rytm med rörelserna ? det kan öka njutningen rejält.

?Testa att dominera situationen ? när du känner dig i kontroll kan det vara lättare att slappna av.

Svar på tråden Orgasm