• Karisma

Bästa frisören i Umeå??

Hej hopp,

Har nu tänkt klippa mig, är väl ett år sedan jag gick till frisören senast och blev missnöjd ännu en gång. Suck!!

Så var i Umeå ska jag klippa mig??

Någon speciell salong eller frisör som jag ska besöka??

Hade tänkt klippa, färga (ev avfärga först), lägga in lite slingor.

Tacksam för svar då jag inte känner till salongerna i stan nå bra.

Kram Kristina

• Svar på tråden Bästa frisören i Umeå??
  • leijha

Har hört att attityd ska vara bra. Har inte klippt mig där själv. Catwalk ska också vara bra o hårizånt.

• leijha

Men jag törs inte lova nåt =)

• Karisma

Var kan dessa salonger ligga tro??

Attityd och Catwalk har jag aldrig ngnsin hört talas om. Hårizånt känner jag igen namnet på men inte mer...

Fler tips eller ngn som klippt sig på dessa ställen.

Jag har långt hår och vill gärna behålla det långt, så ngn som är extra duktig på det.

leijha tack för ditt svar.

Kram K

• Sånglärkan

Jag har varit nöjd med Mariehemssalongen, men så har jag ju min gamla klasskompis d¨r som frisör

Måste ändå s¨ga att nu när jag flyttat från stan saknar jag verkligen hennes h¨nder i mitt hår. Har alltid k¨nt mig som mig sj¨lv i håret n¨r jag gått därifrån och absolut inte så n¨r jag gått från några andra av salongerna jag testat.

• Karisma

Var ligger mariehemssalongen. Bor utanför Umeå så jag är helkass på umeå.

Tack för ditt svar??

• Amorella

Både jag och sambon går på Sjöbergs Trend. Jag går inne i stan och min sambo går på Universum (de har två salonger). Jag har mellanlångt/mellankort hår, ganska uppklippt och min sambo har kort hår, så jag kan inte tipsa utifrån det, men allmänt tycker jag att yngre frisörer är bra. Robert och Jessica på Sjöbergs på Universum är väldigt trevliga och bra. Går du hos Sjöbergs i stan (vid Renmarkstorget, bredvid O'Learys) ska du boka hos Evelina eller Gunilla.

• Amorella

Hårizont ligger på Skolgatan, mittemot Eurasia/turistbyrån.

• Sånglärkan

På Mariehem mitt emot ICA!

• Karisma

Ska nog ta och hitta mariehem och ica innan jag bokar ngn tid.

Ska nog först ta och testa Sjöbergs nere på stan. Lätt att hitta. gratis parkering på Ume Energi.

Vet du vad det kan kosta ung m klippning, färgning och slingor/highlights?

Aha Eurasia vet jag var det är. Jag får väl ta en efter en blir jag inte nöjd på första testar jag ngn annan.

Tack för svaren.

Kram K.

• Amorella

Nu är ju Sjöbergs ganska dyra tyvärr. Jag tror jag betalade ungefär 1.200 kr sist jag gjorde allt det du räknar upp, eller kanske 1.100 kr. Jag tror Hårizont har ungefär samma priser.
    Tänk på att du måste välja någon av Sjöbergs yngre frisörer om du går dit - de namn jag räknade upp ovan. De äldre damerna är väldigt trevliga, men jag är inte alls lika nöjd med deras klippning. Det är kanske helt normalt att man inte klipper lika trendigt när man är lite äldre.

• Karisma

Har faktiskt klipp mig på WOW tidigare. Det blev bra, men 1800:- fattigare så känner jag att ngt annat ställe i Umeå borde ju vara minst lika duktig och kanske inte ta lika högt pris.

Så 1200:- Känns faktiskt ganska billigt i mina öron. Får nog betala lika mkt i min lilla kommun.

Är de bättre på att klippa killar på Universum? Karln min har aldrig varit på en salong, skulle gärna skicka honom ngnstans där jag känner att det faktiskt kan bli bra. Jag klipper honom nu, det bli ju inte fult, men kan va roligt att byta hans frisyr iaf EN gång under hans liv. (Tycker jag )

Tack för ditt svar.

Kram K

• Amorella

Alla tre på Universum brukar klippa killar och jag tror alla är riktigt bra. Min sambo går hos Robert vars pappa för övrigt äger Sjöbergs, så han har ju verkligen frisörgener. Han är också duktig på att klippa roliga tjejfrisyrer.
    Ja, WOW är kanske dyrast i stan. Jag såg en lista nyligen och då var Sjöbergs näst dyrast. Hoppas jag inte sa fel nu då med bara 1.200 kr, men jag tror det stämmer.

• Karisma

Spelar väl kanske egentligen ingen roll om det skulle kosta 2000:- heller. Har ju pengarna (eller ngt sånt ), bara för snål för att lägga dem på håret. (Jobbar inom industrin, håret blir ganska risigt )

Har nu mörkbrunt, mitt riktiga verkar vara mkt ljusare. Har ingen koll då jag färgat det mbrunt i 10år. Skulle viljan ha ljusbrunt m slingor hoppas det går att ordna. Har dessutom en ganska så stor kalufs så de får ta i för att ta sig igenom. Frisyr i övrigt hoppas jag de kan hjälpa mig med.

Tack så mkr för ditt svar, har hjälpt mkt.

Kram K

• ärtprinsessan

Undrar om "Clip" ligger kvar mittemot McDonalds ungefär. Där fanns en frisör som hette Monika för 5-6-7 år sedan, om hon är kvar är hon fantastisk!

• Bill

Bästa frisören i Umeå heter Lotta och jobbar på Clip

• Superba Supernovan

Tack för tråden TS! Jag bor i Umeå och måste klippa mig, är flera år sedan jag var hos en riktig frisör. Har frisörfobi men inser att det måste göras... Kul med lite tips!

• Anonym (Elvis)
    Amorella skrev 2006-09-22 21:10:07 följande:

Alla tre på Universum brukar klippa killar och jag tror alla är riktigt bra. Min sambo går hos Robert vars pappa för övrigt äger Sjöbergs, så han har ju verkligen frisörgener. Han är också duktig på att klippa roliga tjejfrisyrer.
    Ja, WOW är kanske dyrast i stan. Jag såg en lista nyligen och då var Sjöbergs näst dyrast. Hoppas jag inte sa fel nu då med bara 1.200 kr, men jag tror det stämmer.

Vad är det för lista? Vart hittar jag den?
Svar på tråden Bästa frisören i Umeå??