Inlägg från: lilla79 |Visa alla inlägg
  • lilla79

Tidsfördrivmed en albatross

En gåta som man löser genom att ställa ja eller nej frågor på. Kan du den, snälla förstör inte utan hjälp till att lotsa de andra! Obs: denna är påhittad, det finns ingen sanning bakom!

En man går in på en restaurant, och beställer albatross. Albatrossen kommer in, mannen tar en tugga och rusar sedan ut ur restaurangen och skjuter sig. varför?

• Svar på tråden Tidsfördrivmed en albatross
  • lilla79

neeeej, har den redan funnits! skit.. sitter hemma o är sjuk, har tråkigt.. nåja, hoppas någon inte har sett den då..
    Kan ni fler?

• lilla79

haha, nej den hade inte galna kosjukan

• lilla79

hihi! kul! har ni andra så skriv dem gärna, jag tycker det är jätteroligt!

• lilla79

nope, albatrossen var stendöd.

• lilla79

nej, det var en utsökt tillagad albatross!

• lilla79

nja snarare, skulle han känt igen det

• lilla79

hmm... mycket bra förklaring men... tyvärr fel i denna storyn..

• lilla79

nej, han var inte bekant med albatrossen

• lilla79

jo, albatrossen ska vara med, och den var mumsig.

• lilla79

Aj då The dreamer, det var inte meningen.. men.. ska jag avslöja svaret redan??

• lilla79

ok...

det här ska man komma fram till efter (i mitt fall 3 timmars) intensivt utfrågande:

Mannen har varit med om en flygplanskrasch. Han och två kamrater lyckas ta sig i land på en ö. Efter många strapatser ger sig hans två vänner ut för att leta mat, läget är desperat. Endast den ena kamraten kommer tillbaka, med förklaringen att den andre tragiskt nog ramlade ner för ett stup. MEN han har fångat en albatross och de kan nu äta av köttet från den. De båda överlever och räddas i land. För att fira detta går mannen in på en restaurang och beställer - ja naturligtvis - alatross, men märker att den inte alls smakade samma som albatrossen de åt ute på ön...

• lilla79

helkul om man har en seg kväll och är ett par stycken! Det finns fler, men detta är den enda jag kommer på.. Har någon fler så skriv gärna!

• lilla79

haha, ja sov gott! Inte meningen att du skulle fastna så... men nu har du svaret men inte din sambo (mohahaha)

• lilla79

Ja, jag är likadan! Sov gott och dröm albatrossfria drömmar!

Svar på tråden Tidsfördrivmed en albatross