• Anonym

Infektion efter mf/ma eller abort?!

Vänder mig till er som fått en infektion efter ett mf/ma eller abort?

Hur kände ni er? Hade ni ont, blödde?

Vad hände efter? Fick ni äta pencillin? Fick ni något bestående men efter infektionen?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Infektion efter mf/ma eller abort?!
  • Anonym

Jag fick en infektion efter mitt MF, hade en ofostrig graviditet som avslutades med en medicinsk abort, d.v.s. tabletter. Efter den medicinska aborten skulle jag på efterkontroll först om 1 månad. Tre veckor efteråt blödde jag ännu, och fick lite ont nere i magen, och flytningarna blev orange-grumliga, slemmiga och luktade illa. Jag ringde direkt till KK och de sa att jag skulle komma in följande dag, där konstaterades att jag hade fostersäcken kvar och att jag hade fått en infektion. Jag fick två olika antibiotikor som jag skulle äta i 10 dagar och så fick jag tid till skrapning följande dag. Efter skrapningen var alla infektionssymtom som bortblåsta och jag blev gravid igen 2 månader senare .

• Anonym

puff, någon mer?

• angiee

samma hände mig!
    fick en infektion i äggledaren efter ett spontant missfall.
    Inte efter en abort.
    Men ont ont ont gjorde det , gick bort med 2 antibiotika kurer i 10 dgr
    Dock ej gravid än, men bara hunnit få en mens sen infektionen!

• Anonym

Jag har haft ont i magen nu i ca 3 dagar. Som kramper de första dagarna men idag har jag bara varit uppsvälld och öm i magen (livmoder och äggstocksområdet).
    Blöder inte så mkt, som en vanlig mens ungefär och det luktar inge konstigt.
    Har ingen feber, men känner mig febrig och hängig liksom. Värker även lite i kroppen..

Någon som känner igen sig?

• Sandra J

Jag fick livmoderinfektion efter missfallet, jag hade inte någon hög feber, men smärta i magen. Åk in och gör en koll på sjukhuset. Vet inte varför, men jag fick order om att absolut inte göra någonting annat än att vara i vila ett tag efter (kommer inte ihåg hur länge) + att jag fick äta en dunderkur med antibiotika & värktabletter.

• MammatillSimon

Hej... jag har en infektion nu och för dt har jag fått flagyl-tabletter en sorts antibiotika som jag ska ta i 7 dagar, sedan så kanske jag har fått en svampinfektion åxå, som de skulle höra av sig ang.
    Men jag hade inte heller någon feber utan bara (konstiga) flytningar och ont i magen

• Anonym

Jag fick en livmoderinfektion pga MA.
    Feber, flytningar, mådde helrisigt och ONT ont ont....
    Nu 4 veckor och tre antibiotika kurer senare börjar jag må bättre.
    Inget att leka med så åk hellre en gång för mycket.

• Anonym

Jag fick en livmoderinfektion pga MA.
    Feber, flytningar, mådde helrisigt och ONT ont ont....
    Nu 4 veckor och tre antibiotika kurer senare börjar jag må bättre.
    Inget att leka med så åk hellre en gång för mycket.

• Anonym

Det är mycket vanligt att infektioner i livmodern är lokala, och då får man varken feber eller höjt CRP (infektionsvärde). Det lönar sig nog alltid att kolla upp sig en extra gång, för det är inget att leka med. Och man ska absolut inte tro att man själv orsakat infektionen genom att slarva med hygienen, bara blod i sig är en grogrund för bakterier. Ring till din läkare nu med detsamma!

• Anonym

Jag var in till läkaren och kollade idag.
    Men som tur var *pustar ut* så såg allting bra ut
    Hade lite rester kvar och han trodde att det var min livmoder som krampat för att försöka få ut de sista resterna, därför jag haft ont.

Men resterna var så lite så jag skulle blöda ut det av mig själv..

Tack för ert stöd och era svar!

• Rosen3
    Anonym skrev 2006-10-17 15:33:51 följande:

Jag var in till läkaren och kollade idag.
    Men som tur var *pustar ut* så såg allting bra ut
    Hade lite rester kvar och han trodde att det var min livmoder som krampat för att försöka få ut de sista resterna, därför jag haft ont.

Men resterna var så lite så jag skulle blöda ut det av mig själv..

Tack för ert stöd och era svar!

Jag är i samma situation nu. Fick MA för ca 3-4 veckor sedan och var på återbesök för två veckor sedan. Läkaren såg att det var lite rester kvar men att det skulle komma ut med nästa mens. Har blött endast lite brunt efter det. Men när kommer mensen? Blir otålig. Har fått lite ont i magen som mensvärk samt huvudvärk och tänkte att mensen var påväg men icke. 

Hur har det gått för dig och när fick du tillbaka mensen? kom allt ut? :)

Svar på tråden Infektion efter mf/ma eller abort?!