Hej!
Kul att höra att vi är fler.
Amidala, visst har många barn först varit fosterhemsplacerade, men många liksom jag blev bortlämnade i samband med förlossningen och därefter placerade på barnhem i väntan på adoption. Idag är det däremot vanligare att barnen först fosterhemsplaceras för att senare adopteras bort. Idag finns inga barnhem på det viset som det var på ax 60/70-talet, utan barnen placeras i familjehem.
Wildrose 71, Kul att höra ngn mer som är adopterad och bott på barnhem i Göterborg, för det har jag också gjort. Vet du vilket? Jag är född -74, är du född -71 (tänker på ditt alias)? Har du sökt upp dina biologiska föräldrar?
Cajsalisa; Hur reagerade dina bio-syskon när de fick reda på din existens, visste de innan du sökte upp dina bio-föräldrar?
Apange; Kul att höra att ni var så många med den bakgrunden. Pratade ni mkt om er ursprung under skoltiden?
Jag hade bara kompisar som var utlandsadopterade och jag har aldrig känt att jag delat så mkt med dem, mer än just själva adoptionen. Som svenskadopterad syns det ju inte på ytan om man säger så.
Ha en bra dag alla!