• Nokkan

Tror jag blivit träffad i en nerv av ett blodprov, gör ont som fan, någon som har erfarenhet??

Hej alla ni som valsar omkring här inne. Har sökt lite på nätet utan resultat, fick upp ett resultat som inte lugnade mig speciellt mycket så jag testar här hos er kunniga erfarna människor. I torsdags var jag och gjorde ett blodprov, ni vet i armvecket som man gjort hundra gånger. den här gången fick jag typ som en stöt längre ner vid handleden vid tummen ungefär, det gjorde ont som fasan, men jag bet ihop och sa inget. dagen efter var jag tillbaka för ett nytt prov och bad dem ta ett i andra armen istället och berättade vad som hänt och hon sa oj då träffades nog en nerv. Så nu idag är det tre dagar sedan och det gör fortfarande ont, speciellt när handen är i vissa lägen Så nu undrar jag om någon av er har varit med om detta, när försvann det? Försvinner det någonsin? Det enda exemplet jag läste på nätet var att en kvinna blev förlamad i halva ansiktet det var ju sådär kul att läsa....
    Kan jag göra nåt för att underlätta själv?

• Svar på tråden Tror jag blivit träffad i en nerv av ett blodprov, gör ont som fan, någon som har erfarenhet??
  • snottran

det enda jag kan tänka mig är att det kan ta ett tag för nerven att läka så att säga. men är du orolig så kontakta sköterskan där du bor och fråga.

det är det dom är till för.

• Esther70

Hur går det för er?

Kan jag ha drabbats av detsamma? jag har fortfarande ont i armen efter en månad 😱.  

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Tror jag blivit träffad i en nerv av ett blodprov, gör ont som fan, någon som har erfarenhet??