• Nathalia

Min dotter är en Nudist.

Inget illa menat nu till Nudister.

Men jag har en dotter på 3,5 år som hatar kläder, hon tycker det är obehagligt att ha på sig kläder och springer alltid naken hemma. Klär jag på henne igen och säger att det är kallt, kan hon få panik. Hon har ogillat kläder så länge jag kan minnas och om hon skulle få bestämma skulle hon alltid vara naken.

Jag menar det är inte mitt första barn, så visst förstår jag att barn klär av sig.

Men tex om vi skall åka iväg, så grinar hon när vi tar på henne kläderna, det är knöligt, jobbigt, hårt. å när vi kommer hem till någon, så om hon får chansen tar hon av sig allt igen. Även på IKEA-s Lekställe där man lämnar in barnen för lek när man handlar.

Pinsamt värre när dom ringer i mobilen och säger att vi måste komma när vi handlar, för dom får inte min dotter att ta på sig sina kläder igen.

Ju äldre hon blir, ju värre blir hon.
  • Svar på tråden Min dotter är en Nudist.
  • bebis2007

Väljer du hennes kläder? Försök henne tycka att det är roligt med kläder. Låt henne bestämma själv vad hon ska ta på sig. Gå med henne i klädaffären och låt henne köpa nått själv.

Kanske funkar?

• annbom

Uch vad jobbigt. Men hon kommer snart på att man inte klär av sig bland andra. Dvs de sociala koderna

• ciccielv

våran dotter är lika gamal som eran.hon vägrar ta på sig kläderna man tar fram,hon byter kläder hela tiden.ibland är hon naken men mycket sällan.

varje dag väljer hon kläder numera,ibland får vi säga till om de inta passar så bra ihopp.

tror att barn får ny syn på kläder i denna ålder.de har sina favoritkläder,vill välja kläder som de tycker är fina

testa med att låta erat barn välja kläder själv,klä på sig själv. o ge mycket beröm när hon har valt kläder själv o klätt på sig.berätta att hon är jättefin i sina kläder så kommer hon snart förstå att man ska vara klädd o ingen liten nakenfis

• Nathalia

Så har vi gjort med den äldre stora systern länge och så fort vi går i en klädbutik, så föredrar hon att riva i kläderna en titta på dom (lillasyster då Nudisten Glad)

Hon kan tycka något vara fint, tex rosa klänningar å så, på sina dockor. Men att ta på sig en klänning själv är fruktansvärt.

Ibland glömmer hon bort att hon har kläder på sig då går det an, men upptäcker hon kläderna så är det kört.

Vi har försökt med allt, strumper får vi bara inte på henne och strumpyxor blir = katastrof.

Kan barn bli Nudister, alltså bara för att dom tycker det är obehagligt med kläder, för det är så jag upplever henne. Hon har ett besvär med kläder. Vi har parfymfritt tvättmedel och så och hon visar inga exem. Har provat massa olika material.

Hon gillar kläderna, men inte att ha på sig dom.

• arianne03

Hon kanske tycker det är obehagligt att det sitter åt? Kan ni testa med "lösare" kläder? Typ mjukisbyxor och t-shirt?

• Nathalia

Jag skulle inte bry mig om hon hadde helt omaka kläder som inte passade ihop, bara hon bar någonting tex på kalas utan att ta av sig allt.

Hon får mycket beröm när hon har kläderna på.

• Nathalia

Jo då det med, åker av allt. Även lösa kläderna.

Lösa kläder är föresten det enda vi överhuvudtaget får på dottern.

• Kålrot

En del har ju överkänslig hy, har ni pratat med BVC om det?
    Det kan ju vara något sån´t, om hon alltid varit likadan.

Vår son är så, fast inte så mycket med kläder, utom någon lapp ibland. Om någon kommer åt honom lite lätt tycker han att det känns som värsta smällen.

• Hobbyflata

Mina barn föredra också att vara nakna.
    Har en 8 åring och han är ALLTID naken.
    Får säga till honom att åtminståne ha boxer å sig.
    Men slipper han e han glad.
    Han har alltid varit så sen han va liten plutt.
    Vet ej varför.

Men å andra sidan är jag själv sån som gärna har så lite på mig de går inne. Så han kanske fått de från mig :P

• Nathalia

Jag måste erkänna att jag inte gillar kläder jag heller.

Men någon Nudist är jag inte, men vist är det skönt att vara naken som tex på natten när man skall sova. Men jag tror jag hadde kläder som barn Glad

• Nathalia

Sen klär jag inte av mig hos andra Skrattande

• Stellas Mami

Jag gjorde så när jag var liten och klädde även av mig när vi hade gäster. :-O Vet inte när jag slutade med det.

Nu är jag rätt på klädd, eller väldigt påklädd iaf.

• Vilhelmina

TS: Kan du inte testa att sänka värmen hemma, så att hon fryser sig till att ha kläderna kvar på? Hjälper ju inte när hon är hemifrån, men vänjer henne kanske vid att bära kläder.

Min dotter klär också gärna av sig, men hon klär lika gärna på sig. Hon kan byta kläder 3 gånger om dagen utan anledning.

Svar på tråden Min dotter är en Nudist.