• Lonja

Hur länge läckte ni mjölk ur brösten efter aborten ?

Jag mår så psykiskt illa pga av min abort, har tidigare skrivit ett inlägg om det. Och det hjälps inte av att jag nu konstant läcker mjölk ur brösten och inte så lite heller...hur lång tid brukar det ta innan kroppen ställer sig tillbaka ?!
    Det har nu gått en helvetisk vecka för mig, lever i ngt sorts dunkel...och är så bitter, hatar verkligen mig själv !!!

• Svar på tråden Hur länge läckte ni mjölk ur brösten efter aborten ?
  • Anonym (samma här)

Jag gjorde en abort för 15 dagar sedan läcker fortfarande mjölk vet inte när det tänker ge med sig..
    Mår som du fruktansvärt dåligt går runt i en dimma..
    Hoppas vi får må bättre snart
    kram

• Anonym

tyvärr ganska länge.. typ 1 månad... eller mer

• KickStart

Jag fick aldrig någon mjölk.
    Och det har jag heller aldrig fått med någon av mina tre barn.
    Men oftast så avtar eventuell mjölproduktion väldigt snabbt. I och med att hormonerna går ur kroppen och i och med att mjölkproduktionen inte stimuleras.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Anonym (Frågvis)

Hej! Har haft samma problem efter abort...

Ringde och frågade bm som sa att det är väldigt individuellt, (som vanligt). Om man känner besvär av det och tycker att det är jobbigt kan man få tabletter som vad jag förstod gör att det försvinner helt.  Dessa tabletter var inte helt utan biverkningar, utan till och med rätt så jobbiga. Hennes råd till mig om jag själv ville vara att vänta ut det.. just för att slippa ta tabletterna.

• Anonym

Ni som gjort detta, gjorde ni abort sent? Eller hur tidigt kan man få det?

• Anonym

Jag läckte absolut ingen mjölk efter min abort. Inte heller under någon av mina graviditeter. Men efter.

• Anonym (Frågvis)

Avbröt graviditeten i V.19

• Gcklbkbn

Jag gjorde en abbort för 14 dagar sedan och läcker även jag rätt mycket. Hoppas det slutar :( man mår ju så dåligt

• Mamori

Men stackars! Be om tabletter som avstannar detta. Jag tog såna efter min förlossning och det kom inte en droppe... fick inga biverkningar alls.

• Anonym (Ella)

Jag hade samma problem efter min abort, det gick att "klämma" ut mjölk i flera månader efteråt. Jag pratade med en barnmorska och hon sa att jag skulle sluta klämma och liknande eftersom att det kan stimulera det hela. Av samma anledning bör man undvika att ens partner suger på ens bröstvårtor för en tid om man vill att det ska försvinna så fort som möjligt!

Jag vill skicka en värmande kram till dig! Jag vet att det inte är någon tröst men jag vet hur det känns. Det känns som om inget kommer att göra att man mår bra igen, men även om det är tungt så fortsätter livet. Det som hjälper mig när det känns som jobbigast är att fokusera på något annat och att göra saker som jag vet att jag egentligen mår bra av. Tillåt dig själv att må dåligt och ta hjälp av kurator om du känner att du behöver det. Det kommer att kännas enklare.

Svar på tråden Hur länge läckte ni mjölk ur brösten efter aborten ?