• hidden angel

måste barnen vara tysta i trapphuset??

Vår granne får spel på oss ibland har jag märkt...

Vår dotter på snart 3 vill gärna få ringa på ringklockan när hon vet att en av oss är hemma, och hon pratar lika högt och tjatigt som alla andra treåringar gör.. ibland ska hon bråkas även i trapphuset.. Men självklart säger jag till henne om det är tidigt på morgonen eller sådär..

Men vid ett par tillfällen så har hon stått utanför dörren och pratat högt, och rätt vad det är slår grannen i sin dörr skithårt.. typ för att visa att hon stör sig på att hon låter.

Fan vad det irriterar mig..
    Ba så ni vet!

• Svar på tråden måste barnen vara tysta i trapphuset??
  • myskatt

Självklart ska barnen inte leka i trapphuset. Men att gå upp och ner som alla andra måste hon ju få göra.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • sandrav

Nej det tycker jag inte. Leka ka

• hidden angel

hon leker ju såklart inte i trapphuset.. men jag låter henne själv gå upp för trappan. och ibland tar det tid, on vill bli buren blabla.. men jag tycker hon ska lära sig att göra det själv. och det måste få låta lite ibland. Självklart skriker hon itne som en galninbg eller något sånt. men beter sig som ett barn gör helt enkelt. men det gillar visst inte grannen

• sandrav

n dom göra hemma. Man får väll lära dom det. Sedan om hon vill gå ner och upp får hon väll hgöra det så länge det inte blir en lekstuga!;)

• mamma37

Jomen så är det ju att bo i lägenhet då får ju grannen flytta.................

Barn ska få höras o jag tycker att du gör allt för att visa hänsyn o 3-åringar är 3-åringar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• hidden angel

tror mest jag stör mig på att han inte istället kommer ut och säger till oss, e det moget beteende att sparka i dörren istället??

• Livsglöd

Barn är barn. Dål inte grannen det kanske inte grannen ska bo i trapphus....

• Dino78

Jag säger till min 2-åring att inte väsnas i trapphuset. Tycker själv det låter så himla högt när man är i ett trapphus. Det ekar ju och så. Sen är dom ju som sagt bara barn och det är inte alltid det går att få dom vara tysta, men jag säger iaf till henne att vara lite tyst.

DIF i själ och hjärta
  • Tussetösen

barn behöver inte va tysta i trapphus tycker jag... sålänge dom inte använder det som lekplats... det ekar så hemskt...

• sandrav

nää sparkar han åpå dörren... nää verkligenb inte moget hn som beter sig som ett barn. Han får komma ut och säga till om det stör

Svar på tråden måste barnen vara tysta i trapphuset??