• Malmöflicka

Åka berg- och dalbana?

Kan man åka berg- och dalbana och andra karuseller i början av graviditeten? Jag är i vecka 7 och har inte haft problem med smärtor eller blödningar. Kan vilda karuseller öka risken för missfall?

• Svar på tråden Åka berg- och dalbana?
  • lillaleiasmammma

fråga en läkare... tror ingen annan vill uttala sig om varken bu lr bä i den frågan..

• Momsie

Det stod på rollercoastern vi precis åkte på i USA att gravid INTE fick åka, och jag skulle inte göra det iaf...bättre att låta bli, det är ju väldigt krängit och svängit om man säger så...

• lia76

Jag har hört att det inte är så bra att åka karuseller när man är gravid.
    Särkilt inte "slit och släng" karuseller.

Håller med ovanstående skribent...
    Fråga din BM

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Pumbaalina

Såg på lisebergsbanan att det fanns en överkryssad gravidsymbol, så det verkar ju vara lite riskfyllt. Men, som ovanstående sagt, fråga BM.

• yoshi2007

Det är ingen risk att åka karuseller.
    Jag frågade min bm och sa att det inte alls var farligt. Vi var i USA i v. 20-22 och jag åkte i stort sett allt på Disneyland. De killar lite i magen ibland, men det kan det ju göra när du åker på ett gupp på en väg eller när du kommer i en luftgrop när du flyger m.m.

• pajas01

frågade min bm när jag va i vecka 14 och hon sa jaaa självkklart åk du.. jag har åkt fleeera gånger.. kanon kul..

hon sa att de inte tar någon skada eller kan öka risken för misfall..

ja har åkt allt på liseberg ¨är i vecka 19.. va en vecka sedan och ska snart dit igen =))))

• selma1980

Vet att på liseberg är det skyltat vad man inte ska åka om man är gravid.. varför utsätta sig när det står skyltat???

• pajas01

för det är om du har en stooor mage för då kan dem inte sätta fast dig ordentligr.. om en bm och läkare sägar att de är helt iok och du inte kommer att usätta dig för risk varför itne löjligt

• TheSunset
    pajas01 skrev 2007-06-02 19:44:14 följande:
    för det är om du har en stooor mage för då kan dem inte sätta fast dig ordentligr.. om en bm och läkare sägar att de är helt iok och du inte kommer att usätta dig för risk varför itne löjligt
    varför ens riskera nått...det e ju g-krafterna det handlar om...
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • theosen

Jag tror att dom sätter ut skyltar för att skydda sig själva. Så att ingen kan komma i efterhand och stämma dom. eller vad tror ni?

Sen är det klart är man för stor får man ju inte plats i sätena

man får ju flyga, ganska långt in i en grav, det känns ju nästan som samma sak eller??

Svar på tråden Åka berg- och dalbana?