• rj5o0

Vad är det värsta er chef har gjort?

Det är sällan man älskar chefen, vore kul att höra vad ni andra har med er för erfarenheter, det finns ju så många varianter av plågoris har jag upptäckt! Min senaste älsakar att svara nej på frågan om jag kan få prata med henne en minut. Sen unviker hon konsekvent att se vad jag har gjort eller håller på med så att hon inte vet något om mitt arbete! Det känns jobbigt som fan!

• Svar på tråden Vad är det värsta er chef har gjort?
  • Bajby

Falska anklagelser, har nu slutat på mitt arbete.

Jag älskar dig A
  • rj5o0

Det har jag upplevt också...en senil chef som anklagade oss alla för stöld... Min man berättar på stående fot här om en gång när han stod och rökte och citerade shakespeare och blev anklagad för att vara full och chefen sa åt honom att gå hem!!!!

• Hannish

Att han bara gillar killar, anställer killar när någon slutar och ger killarna löneförhöjning... Eller, klart alla får löneförhöjning, det är det lag på. Men de flesta (tjejerna...) får enligt avtal. Killarna får extra för bra prestation...

Och sen att han vill att jag skall stanna kvar längre än jag planerat innan jag går på mammaledighet. Men han kan inte göra så mycket eftersom han vet att jag har rätten på min sida.

• Sess82

Min glömde anmäla till lönekontoret att jag fått förlängt samt löneökning i samma veva... Så jag fick snällt nöja mig med gamla timlönen och fick ökningen som saknades som extra utbetalning med näst kommande månads lön. Blää...

• Flissi
    Killsjukan: Våra grabbar har mer i lön än vi tjejer
    Glömmer: Ringde inte ens & grattade när jag fick min lilla, inte heller sa han Hejdå när jag gick hem för föräldraledigheten utan frågade min kollega var jag var...
    På detta glömde han att jag skulle med på en belöningsresa som inföll när jag var hemma, men som jag påmint honom om flera gånger att jag ändå ville åka på.
    (nu får jag kompensation & åka på en annan skojigare resa men ändå....)

Finns väl mer grejer men det sparar jag tills hans egna öron!
  • Banankakan

Försökt bjuda med min arbetskamrat på en resa till Thailand, och inte i affärsmässigt syfte. Betalat en annan tjejs kläder, enbart för att hon skulle komma in till honom på kvällen.
    Nej, alla chefer är långt ifrån bra, tror de kan göra vad de vill och få vad de vill bara för att de har pengar.

• Hannish

Sen är det väl lite upp till chefen... På mitt förra jobb gick en kollegas mormor bort. Så min kollega var tvungen att resa dit (bodde inte i Sverige) och var borta i 5 dagar. Är nästan helt säker på att hon fick betalt för alla dagar. Så har man en bra snäll chef så...

• Catwoman and Superboy

diskriminerade mig när jag var gravid

L har blivit 1 år
  • ThisBabyHasATemper

När en jobbar"kompis" skällde ut mig inför alla andra utan anledning satt chefen bara brevid och skrattade. Det var riktigt jobbigt, särskilt eftersom jag tyckte bra om min chef.

• Miasus

Hade en överläkare som friade.. han förklarade hur mkt penagar han ahde och hur bra jag skulle få det. Han var egentligen pensionerad och jag vär nyutexad syrra.. *äckligt*

Svar på tråden Vad är det värsta er chef har gjort?