• Klina10

Barmorska och förlossning i Lomma, Lund el Malmö

Jag flyttar nu från Stockholm till Lomma kommun. Är gravid men har inte ännu skrivit in mig. Jag söker någon bra barnmorska i Lomma, Lund (där jag ska jobba) el Malmö. Någon som kan rekommendera?

Mitt första barn födde jag på Södra BB som är Södersjukhusets (i Stockholm) BB avdelning där man föder om man inte har eller får komplikationer och där man kan oxå gå under sin graviditet samt att man stannar på samma rum efter förlossning(med pappan) och träffar hela tiden samma personal. Någon som vet om samma princip finns i Lund eller Malmö?

• Svar på tråden Barmorska och förlossning i Lomma, Lund el Malmö
  • Pebblas

Jag har ingen erfarenhet från förlossning men jag går på Cura Kliniken i Malmö. Det är en privat klinik och väldigt svårt att få tid dit, men jag rekomenderar dej verkligen att försöka.

• Klina10

Kan man börja att gå där redan vid första inskrivningen? Är det en förlossningsklinik också?

• skruttiluttan

det e supersvårt att få tid på de privata i malm. har en kompis som blev gravid o hon ringde till alla privat i hela malmö men ingen tog emot nya jag går på slottstadensläkarhus o gör ul på cura eller gjorde rättare sagt o kommer göra nästa gång oxå. de e verkligen kanon. men de säger att citykliniken e rätt brai malmö oxå. har en annan kompis som går där för hon vill inte gå på de vanliga VC.

lycka till

• Klina10

Ok tack för infon, det får nog bli "vanliga" MVC ni Lomma el någonstanns i Lund (nära jobbet).

Så det finns ingen klinik som har mödravård, förlossning och eftervård på samma ställe så som Södra BB i Stockholm har?
    www.sodersjukhuset.se/Web/Department____3585.aspx

• Yopa

Känns inte som vanliga BM i malmö är att rekomendera (går på familjens hus) i varje fall... de har i stort sett inte tid med någonting... är ju ingen fara så länge ingenting händer men det känns inte helt tryggt OM man skulle behöva hjälp med något.. Däremot har de 3D ul på Mas och det är fantastiskt!

• Cymbelina

Hej!
    Jag kan rekommendera Citykliniken i Malmö, men det är nog ganska svårt att få plats där.
    Däremot kan jag inte rekommendera MAS för förlossningen - jag har dålig erfarenhet från min första förlossning där pga av att det var överfullt och stressigt.
    Är det någon som kan rekommendera något annat sjukhus i rimlig närhet? Lund, Ystad, Helsingborg?

• elles mamma

Kan också rekomendera Citykliniken i Malmö..kanon människor som jobbar där...sen födde jag båda mina barn på Malmö KK och jag har bara possitivt att säga...sen var jag iofs inte där så länge

en dag i taget
  • Bellobert

hej
    Jag födde mitt första barn i lund, har bara bra saker att säga, och om allt e bra så får maken stanna kvar med dig på patient hotellet. Andra barnet skulle oxå födas i lund men det var fullt så han e född i malmö oxå bara bra saker att säga om det, fick föda i de gammla lokalerna men det är omsorgen som spelar roll tycker jag, patient hotell finns i malmö oxå men eftersom vi kom från lund fick vi åka till lund när filip var född.

• Cymbelina

Jag antar att man blir väldigt färgad av hur förlossningen var i stort. Vi var inne så länge att vi gick igenom tre olika barnmorskor. De var förvisso bra allihop, men vi såg inte så mycket av dem eftersom det var så mycket bebisar på g.
    Lund är ju inte så långt bort så det kan vara ett bra alternativ. Jag vill ha ett ställe där pappap kan få stanna kvar, även om man hamnar på BB (det fick han inte i Malmö).

• karmasus

Jag har haft positiv erfarenhet av den "vanliga" BM som hör till västra innerstaden i Malmö (mottagning på sjukhusområdet). Kanon!

Förlossningen i Malmö är kanon - allt är nyrenoverat och personalen är fantastisk (födde 18 maj i år).

• Klina10

Tack för alla svar.

Jag ringde till Lund (ingen privat) eftersom jag ska jobba vid norra, men jag fick inte komma dit eftersom jag inte bor i Lunds kommun, så jag har fått tid i Lomma nu. Inser att lite krångligt att ha MVC i Malmö , bo i Lomma och jobba i Lund. Tänkte Malmö hade gått bra om man hade fött på samma ställe, men det verkar inte finnas.

Angående förlossning så är viktigast att pappan får stanna, men det verkar så i Lund så då blir det Lund.

• 0Love0

Vf inte gå på ditt mvc i Lomma?

• 0Love0

Du kan ju sj välja sen om du vill föda i Lund eller Malmö

• elllinand

Hej! 
    Vilken rolig tråd! Jag är också gravid, i vecka 8 (7+1 dagar). Jag undrar om FB-gruppen, är den helt anonym så ingen utomstående kan se att man är med i den? Vi har inte ännu gått ut med den lilla överraskningen till alla anhöriga och vill inte att någon skall råka se Skrattande

//E. 

Svar på tråden Barmorska och förlossning i Lomma, Lund el Malmö