• Anonym

Någon som använt BlueStep bostadslån?

Jag och min sambo har hittat en lägenhet som vi jättegärna vill köpa , vi har kontantinsats och i övrigt bra ekonomi . Jag har dock en sk " mjukprick" dvs . en anmärking hos UC angående missbrukad kredit , detta gick till inkasso för nästan ett år sedan , men aldrig till kronofogden - därav den "mjuka" pricken . Pricken ligger kvar hos UC i ett år till ( ringde och frågade )

Nu till min fråga ....är det någon som använt sig av Bluestep bostadslån ? Är de seriösa ?

Tacksam för svar !

• Svar på tråden Någon som använt BlueStep bostadslån?
  • Anonym (oxå)
    Hjälper till o puffar!!!
    Vill oxå veta!!! Ränta?????Kostnader????
    Bemötande?????
  • Anonym (Lillan)

Vi har lån hos bluestep. Inte haft nått problem med dem under det år vi haft lån hos dem.

• Anonym

Tack för svar !

Puffar lite

• Anonym

Lillan : LÅnade ni till bostad ? Hur mycket ( %) fick ni låna ?

• Anonym (Lillan)
    Anonym skrev 2007-09-13 21:15:00 följande:
    Lillan : LÅnade ni till bostad ? Hur mycket ( %) fick ni låna ?
    Vi köpte ett hus för 525 000 kr. Och betalade 150 000 kontant. Men dom betalade även bort ett skuldsaldo på 30 000...
  • Anonym (aldrig)

Jag hade aldrig tagit ett bostadslån ngn annanstans än hos "min" bank...
    Men det kan ju bero på att villorna här ligger på minst 2 milj...
    Lite skillnad i hur stort lån man behöver ta...

• Anonym

Svärmor hade Blue Step och det fungerade jättebra!

• Anonym
    Anonym (aldrig) skrev 2007-09-14 18:50:20 följande:
    Jag hade aldrig tagit ett bostadslån ngn annanstans än hos "min" bank...Men det kan ju bero på att villorna här ligger på minst 2 milj...Lite skillnad i hur stort lån man behöver ta...

Så sant så sant men har inget val just nu

• rudd

nackdelen var när jag sökte hos bluestep var att dom tar en avgift på 2 % av köpekillingen och det blir en slant om man köper för 1,5 milj.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-09-16 09:10:40 följande:
    sorry www.bostadsfinans.se/ ska det vara
    De är jättedyra och verkar väldigt slarviga med sina papper. Jag ansökte om lån där men ångrade mig och lånade från banken istället då det blev MYCKET billigare.
    Hade både ringt till bostadfinans och skickat papper på att jag ej ville ha lånet, trots detta stod det i mina bankpapper att jag hade tagit lån där. Något jag ej hade gjort, hade ej fått några pengar.

Ojdå..... hoppsan.... bla bla.... sånt händer ibland, fick jag höra.

Nej, min erfarenhet från denna firma är inte bra.

Vad har du för bank? Jag hade nämligen 2 betalningsanmärkningar (kronfogden) men fick ändå ta lån för bostadsköp efterssom det är en investering.

Lycka till
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-09-16 09:17:08 följande:
    De är jättedyra och verkar väldigt slarviga med sina papper. Jag ansökte om lån där men ångrade mig och lånade från banken istället då det blev MYCKET billigare.Hade både ringt till bostadfinans och skickat papper på att jag ej ville ha lånet, trots detta stod det i mina bankpapper att jag hade tagit lån där. Något jag ej hade gjort, hade ej fått några pengar.Ojdå..... hoppsan.... bla bla.... sånt händer ibland, fick jag höra.Nej, min erfarenhet från denna firma är inte bra.Vad har du för bank? Jag hade nämligen 2 betalningsanmärkningar (kronfogden) men fick ändå ta lån för bostadsköp efterssom det är en investering.Lycka till
    Jag har swedbankoch min sambo handelsbanken ... Kanske skulle jag höra med dem ? Jag har ju aldrig haft ngt hos kronofogden - bara en skuld som gick till inkasso som förövrigt är helt avbetalad .

Hur mkt fick du lån på ?

Lägenheten vi vill ha har ett utgångspris på 1 475 000 :-
  • Micke81

Hör även med andra banker ifall det inte går på era nuvarande. Har ni tur så lyckas ni övertyga någon bankman om att ni är ett säkert kort att låna ut pengar till. Är ni desutom villiga att flytta över era spar-, pensions- och lönekonton till den nya banken så tjänar dom ju samtidigt en hyffsad slant på er.

• sara sofia
    Anonym skrev 2007-09-16 09:44:31 följande:
    Jag har swedbankoch min sambo handelsbanken ... Kanske skulle jag höra med dem ? Jag har ju aldrig haft ngt hos kronofogden - bara en skuld som gick till inkasso som förövrigt är helt avbetalad .Hur mkt fick du lån på ?Lägenheten vi vill ha har ett utgångspris på 1 475 000 :-
    Jag tycker självklart du ska undersöka möjligheterna på "din" egen bank först! Eller sambons, innan ni kollar med bluestep.
  • Anonym (hej)

När du går till "din" bank, eller sambons, för att ansöka om lån, var ärlig direkt och säg att du har betalningsanmärkning. Dom får ju ändå reda på det sen och då är det bättre att det är du som berättat. Tror jag iaf! Lycka till! Glad

• Anonym
    Anonym skrev 2007-09-16 09:44:31 följande:
    Jag har swedbankoch min sambo handelsbanken ... Kanske skulle jag höra med dem ? Jag har ju aldrig haft ngt hos kronofogden - bara en skuld som gick till inkasso som förövrigt är helt avbetalad .Hur mkt fick du lån på ?Lägenheten vi vill ha har ett utgångspris på 1 475 000 :-
    Jag har swedbank och den banken är helt suverän, iaf "min" bankman.
    Jag är ensamstående, lågavlönad och har ett litet barn.
    Fick lån på 1 miljon.
    Jag har inga skulder hos kronofogden och har fast arbete sen många år så det finns positiva saker man kan ta fram i sin låneansökan.
    Ring och boka tid hos era banker i första hand, det är säkrast och billigast att låna genom banken tror jag.

Läs även Micke81´s råd, för så gjorde jag.
  • Anonym (inlägg 18)

Kan tillägga att jag efter ett år utökade mitt lån med 50 tusen för att kunna renovera lägenheten lite. Inga problem då heller.
    Men då hade å andra sidan banken sett att jag skött mina amorteringar ordentligt.

• Anonym (Nikki)

Jag ansökte om lånelöfte på Bluestep och fick erbjudande om 500 000. Skulle betala 3700-3800 per månad i 40 år (6-11 % ränta), det blir alltså med enkel matematik 1 776 000-
    1 824 000 totalt. Skamligt erbjudande! Fick ett preliminärt besked från ICA-banken på 400 000 och då betala 2000 kr i månaden i 30 år med 5 % ränta vilket ger en totalsumma på 720 000 om jag förstår rätt vilket är en avsevärd skillnad. Aldrig Bluestep för mig.

Svar på tråden Någon som använt BlueStep bostadslån?