• AlexandraLuleå

nack/huvudvärk efter ryggmärgsbedövning?

Någon som varit med om att man får ont från ryggen,nacken och som främst sätter sig i huvudet så man går omkring med huvudvärk och och det känns som att det "trycker" bakom ögonen?

Har haft det så här ända sedan mitt snitt, och jag misstänker att det kan ha med bedövningen att göra, någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden nack/huvudvärk efter ryggmärgsbedövning?
  • Cia o krabaten

Min syster misslyckades med sin EDA pga att de stack fel och kom för långt eller nåt så hon fick sprängande huvudvärk direkt!
    kanske har med det att göra.
    Min gick dock bra och ingen hv (Snittades också tillslut)

• frittepillan

Jag fick lite känning i nacken efter min Eda. Men det var nog inte så konstigt när dom var tvugna att sticka tre gånger. Jag har haft så att det strålar i nacken.

Läkaren sa att med vila och mycket vätska skulle det gå över och det har det gjort.

Vet också att om man får kraftig huvudvärk efter eda eller spinal så kan det behandlas med att man sprutar in blod i ryggmärgen. (sa läkaren som jag hade)

• pyretina

Jag fick då ingen sådan huvudvärk efter EDA.. Eller smärta i rygg/nacke efteråt..

Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • frittepillan
    pyretina skrev 2007-09-24 14:32:13 följande:
    Jag fick då ingen sådan huvudvärk efter EDA.. Eller smärta i rygg/nacke efteråt..
    Jag fick inte heller det efter första förlossningen men nu fick jag det. Men kan säga att det var det värt.
  • SaramedM

En bekant till mig fick huvudvärk som hon fortfarande många år senare har kvar.
    En av anledningarna till att jag valde bort EDA

• Förväntansfull83

hallå! Kan berätta att jag fick denna speciella (men inte omtyckta) huvudvärk efter en EDA "gone wrong", den blev satt för längt in så jag började läcka ryggmärgs vätska. Fick en otrolig huvudvärk som satt precis mellan ögonen, har aldrig känt sådan smärta förut, det enda som lindrade var att ligga ner. Andra dagen på bb kunde jag inte böja huvudet för då kändes det som om att nacken skulle gå av, så om jag skulle stå upp så blev det att titta upp i taket. Tillslut fick jag ngt spasmer liknande så när jag stog upp o tittade i taket så åkte axlarna upp automatiskt, kan tillöga att jag såg ut som quasimodo ett tag.
    Narkosläkaren fick göra en "blood patch", dom går in i ryggen på samma sätt som vid en EDA, men i stället för att spruta in vätska så drar dom blod från armen och täpper till hållet med. Fick genomgå detta 2 ggr för att första släppte, kan nu tillägga att jag ALDRIG mer kommer att använda mig av EDA. Det näst värsta är att EDA:n inte ens hjälpte då mina värkar satt i svanskotan pga att min dotter låg och tröck väldigt långt bak.

• sofia23

jag snittades för en vecka sedan,hade EDA o har nu så ont i nacken o ryggen o även väldiggt ofta huvudvärk,,,

• M1FFY

Jag fick EDA som tog bra, hade lite huvudvärk i ett par veckor (inte så allvarlig) och även obehaglig ryggvärk (molande, ilande).

• Jigge

Det är jättevanligt att få huvudvärk efter EDA, det är pga att det blir en "rubbning" i ryggmärgsvätskan. Ofarligt! Jag har fått EDA två gånger och tagit ryggmärgsprov två gånger, fick huvudvärk alla gånger.

• sandra89

Jag snittades den 24 juli och fick världens huvudvärk av eda. Kunde inte resa mig ur sängen knappt så vissa dagar låg jag bara där. Men det gick över ungefär efter en vecka.
    Skit jobbigt iaf!

• Nenne 07

fick huvudvärk efter EDA, så fort jag reste mig så trodde jag att det skulle gå ibitar. Så länge jag låg gick d bra. Fick rådet av barnmorkan att ta 2alvedon och 1 ipren (samtidigt) och d var kanon!!!

• bamsetanja

Hej

du som heter jigge och har varit med om detta med huvudvärk efter EDA 4 ggr, hur länge satt deti varje gång?

Gjorde själv en operation för en vecka sen med EDA och jag är nästan handikappad av huvudvärken, kan nästan inte vara uppe ur sängen alls....börjar bli ganska ohållbart.

Svar på tråden nack/huvudvärk efter ryggmärgsbedövning?