• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 04:06:41 följande:

"Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?"
    Väljer inget
  • snöstjärna71

Free Spirit skrev 2007-10-28 22:19:36 följande:

Rive sikkerhetsgjerde og bli angrepet og drept mener du? Du kjenner vel kanskje ik til at gjerde har stoppet kanskje opp til 90 % av terror angrep..og du vil rive gjerde..er marken mer verdt en Jødiske liv?
    Som sagt var, Israel får bygga inom Gröna Linjen om de vill ha en mur!!!! Alltså inte på Västbanken, inte genom palestinska byar! Vet du hur muren är dragen? Vet du vad den ställer till i vabliga människors liv? Fattar inte du (och Israel) att muren som den är dragen nu bara föder mer hat och förtvivlan hos palestinierna? Detta är en del av den arrogans Israel visar.

Tyvärr kan det mycket väl vara så att Israels beteende ökat på antisemitismen i världen, eftersom många sätter likhetstecken mellan Israel och alla judar. Dvs judar i andra delar av världen får lida för att Israel beter sig illa.

Vill påminna om att det är olagligt enligt internationell rätt att bygga på land man ockuperar. Och muen har fördömts av det internationella samfundet.
  • Morbid Mistress
    Då det har inkommit väldigt många anmälningar på denna tråd stängs den i väntan på att vi ska hinna gå igenom dem.

/Moderator
    Jag har det sundaste förnuftet av alla
  • Morbid Mistress
    Nu är tråden öppen igen
    /Moderator
    Jag har det sundaste förnuftet av alla
  • Free Spirit
    Morbid Mistress skrev 2007-10-29 19:11:09 följande:
    Nu är tråden öppen igen/Moderator
    Takk!! .-p
  • teek taak

Morbid Mistress skrev 2007-10-29 19:11:09 följande:

Nu är tråden öppen igen/Moderator
    Thanks
  • Halal

Det här verkar vara en inressant tråd, tror jag ska engagera mig lite i den.

• Free Spirit
    Halal skrev 2007-10-29 19:22:18 följande:
    Det här verkar vara en inressant tråd, tror jag ska engagera mig lite i den.
    Velkommnen skal du være!!
  • Halal

Free Spirit

Jo man tackar och bugar.

• Halal

Snöstjärna71

''Som sagt var, Israel får bygga inom Gröna Linjen om de vill ha en mur!!!! Alltså inte på Västbanken, inte genom palestinska byar! Vet du hur muren är dragen? Vet du vad den ställer till i vabliga människors liv? Fattar inte du (och Israel) att muren som den är dragen nu bara föder mer hat och förtvivlan hos palestinierna? Detta är en del av den arrogans Israel visar.''

Ja den där muren varje gång jag ser den så påminner den mig om Berlinmuren. Ena sidan gräddfilen och andra sidan kreti och pleti. Känns väldigt omodernt och intolerant med sånt idag. Trodde Berlinmuren var den sista som REVS och BYGGS det nu. Ja där ser man.

''Tyvärr kan det mycket väl vara så att Israels beteende ökat på antisemitismen i världen, eftersom många sätter likhetstecken mellan Israel och alla judar. Dvs judar i andra delar av världen får lida för att Israel beter sig illa.''

Det kan du ha en poäng i och så länge som inte 'den vanlige juden' protesterar så uppfattas det säkert lätt så.

''Vill påminna om att det är olagligt enligt internationell rätt att bygga på land man ockuperar. Och muen har fördömts av det internationella samfundet. ''

Men som man brukar säga - ''Who cares?''

Svar på tråden Israel/Palestina