• lovely lovely

Vad leker era 4-åringar med? (flicka)

Som frågan lyder: Vad leker era 4-åringar med?

En av anledningarna till att jag frågar är att jag i dagarna tänkte gå igenom min dotters leksaker. Sortera ut sådant hon inte leker med längre och nu inför julen, köpa lite nya leksaker hon kan utvecklas med.

Så jag hoppas ni vill dela med er av vad era tjejer leker med :)

kram krqam

• Svar på tråden Vad leker era 4-åringar med? (flicka)
  • Kajee

Min yngsta tjej lekte alltid med Barbie när hon var 4. Hela tiden och endast. Nu står jag just och ska packa ner alla små Barbie-prylar i lådor och ställa undan, för nu är det tydligen inte kul längr. (Hon är 6 nu.)

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kina79

Min tjej (blir 4 i feb) leker med; dockor, Barbie, klär av och på. Dockvagnar. Pussel och spel börjar bli mer och mer intressant.

• aprillen

Barbie och Ken (mycket viktigt med en prins)ritar, klipper, pärlor, spel, pussel.

• Luddvar

Barbie, andra små dockor och dockhus, prinsessklänningen är en stor favorit och även prinsess-skorna.

• Juno

Vår fyraåring leker just nu oftast att hon är "jobbare" och gör något viktigt. Hon kommer att få verktyg i julklapp.

Annars leker hon med dockor och med spisen, nya delbara grönsaker är inköpta. Djurparksdjur, doktorssaker och utklädningskläder är populära. Dessutom gillar hon att rita och att pärla halsband.

• Majsan70

Hon klär gärna ut sig i sina prinsessklänningar. Yittar på filmer, lyssnar på musik o har i sönder sin systers barbisar. Hon älskar att göra kojor och att flyga med drake. Inimellan leker hon med sina dockor men det är ganska sällan.

• Mamma till viljestark dotter

Min dotter leker sällan med sina dockor. Hon håller hellre på att trä halsband, lägga pärlplattor, lägga pussel, leka med lera eller måla. En annan favvo är att spela spel, gärna memory!

• mamma 03 05

Min fyraåring leker nästan bara "mamma,pappa,barn" dvs med dockor och tillbehör (säng, potta, matar dom osv) och sin spis och låtsas maten till.

Ibland leker hon med lego.

Sen så älskar hon att spela spel med oss vuxna, en favorit är fem myror....... bokstäver. Och rita. Det går åt mycket ritpapper här.

• mamma till tre busungar

Dottern född aug-03 leker mest med
    -Lego (duplo)
    -Barbie och liknande dockor men leker ej så mycket klä av och på utan mer att de gör saker, mest med leksakshästarna. Att de sköter hästarna, rider och så.
    -Doktorssaker. Leka sjukhus är populärt. Leksaksambulansen är oxå poppis.
    -Rita, lägga pärlplattor.

• MARIA99

Alicia leker med Barbies, Bebisdockor, ritar flera timmar om dagen., rollekar som mamma, pappa , barn ( varje dag på dagis verkar det som!)

• tvåan i april

Playmobil kan Emma sitta och leka med i timmar , klä ut sig i prinsses klänningar är också en favvo lek.

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • sagiis
    Hej min lillasyster sitter och leker med barbie och bara slår ijäl dom förlåt för mitt stavfel hejdå
Svar på tråden Vad leker era 4-åringar med? (flicka)