Inlägg från: san0 |Visa alla inlägg
  • san0

Beskriv just DITT drömhus!

Jag har precis varit på en äventyrsresa i min fantasi till mitt drömhus och så här ser det ut:

Köket:

En stor köksö i mitten av rummet. Den är avskärmad med en ca 15 cm hög frostad glasskiva på mitten. Ena halvan fungerar som ett extra matbord med barstolar och den andra halvan är tänkt till spisen..
    Sedan, min absolut största dröm när det gäller köket är att, istället för att ha kakel ovanför diskbänken så vill jag ha ett AKVARIUM! Det ska se ut som att det är inbyggt i väggen fast det egentligen är ett helt vanligt akvarium som ligger i vardagsrummet bredvid och som enbart står mot en öppning i väggen in mot köket.. fiffigt.
    Stort köksbord med vita tygklädda stolar och fönster som sträcker sig från golv till tak som ger en fantastisk utsikt när man sitter vid bordet för att äta.

Vardagsrummet: Så klart akvariet som jag nämnde tidigare.. och så vill jag ha en stor vit öppenspis. Ovanför den ska det hänga en storbildstv.. och så vill jag ha två vita skinnsoffor som är placerade med kortsidorna mot spisen medan sofforna pekar mot varandra.. om ni förstår vad jag menar:S och ett soffbord emellan. Hm.. sedan vill jag gärna ha ett finbord med tillhörande stolar där inne också vars man kan äta under alla högtider osv. Det är så svårt att beskriva precis vad man ser i sina fantasier men på ett ungefär :)

Sovrummet: En stor och hög säng med dubbla resårmadrasser och vita lakan och massor med kuddar i varierande storlekar. Tre snygga tavlor ovanför sänggaveln. Jag vill inte ha några garderober eller irriterande föremål inne i sovrummet. bara en stor säng och sängbord så klart. Kläderna ska förvaras inne i en superduper klädkammare som är kombinerad med toalett, sminkhöra, klädhyllor och allt man kan tänka sig.

Hur ser DITT drömhus ut?:D ge mig lite inspiration för jag SKAAAA minsan bygga ett hus en dag..

Svar på tråden Beskriv just DITT drömhus!