Inlägg från: Dino78 |Visa alla inlägg
  • Dino78

Beskriv just DITT drömhus!

Det ska ha tre våningar.Källare, och övervåning och så vanlig våning.
    När man kommer in ska det vara hall med klädkammare så man blir av med kläderna. Trapp upp och ner, det ska vara möjlighet att kunna vara under trappen och leka (gjorde jag som barn hos min moster som hade sån trapp).
    Där nere vill jag ha tvättstuga och gillestuga. I Gillestugan ska det vara träpanel påväggen på nedre halvan och så nån enfärgad lite mörkare tapet. Låter väl gräsligt men det var så det var hos farmor och farfar och det var mysigt. Min groteskt fula soffa där nere och så en storbildsTV med DVD och surroundljud och plats för alla mina filmer. En minibar dessutom.

På vanliga våningen ska det vara kök, med köksö. Ganska mörka träluckor, inte ek men mellan ek och bok. Bardisk med barstolar istället för köksbord så man kan sitta där. Sen ska köket liksom gå ihop med vardagsrummet och det ska vara format så att man har matsalsavdelning och sen själva vardagsrummet.

Där uppe ska det vara vårt sovrum, badrum med jacuzzi självklart och så ett rumför datornerna och så dotterns rum ska vara 2 rum i ett. Ett större rum först och sen avdelat och en mindre rum bakom där hon ska sova så att hon inte sover bland leksakerna.

Ja, på ett ungefär

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Beskriv just DITT drömhus!