I vilken vecka börja erat illamående & vad hjälpte?
Som jag skrev i rubriken undrar jag till alla ni som har varit eller är gravida
Som jag skrev i rubriken undrar jag till alla ni som har varit eller är gravida
Mitt illamående började i vecka 7 och slutade runt vecka 14, 15.
Under den tiden åt jag bara knäckemackor och gröna äpplen.
Det ska finnas något typ av akupunkturarmband på apoteket som fungerar för vissa, har inte provat själv.
Hej.
Mitt illamående började kring v 10 och fortsatte lite på morgonen fram till v20.
Det finns postafen från apoteket och den hjälper verkligen!!
Med första började det redan i v 5 och höll i sig till v 15.
Mådde mest illa på morgon.
Piggelin och nektarjuice funkade bra
Cola Light oxå förresten.
Denna gången kom det i v 6 och försvann strax efter v 10.
Men nu höll det i sig hela dygnet och inget hjälpte
Får dock vara glad att det inte höll på i 10 veckor
Började v5 blev värst ca v 7-12 minskade markant runt v 17. Inget hjälpte speciellt mkt. Men när jag kunde få i mig nåt litet så kändes det lite bättre en stund, så det gällde att försöka hålla blodsockret uppe med frukt o dryck det första:)
Jag blev precis gravid när jag kom in i vecka 9. En arbetskompis lånade ut sina åksjukearmband till mig idag och jag har inte mått illa på hela dagen!!
De fungerar som akupunktur (typ) och har en hård plastplupp som går in i handleden. Där skall den tydligen spärra av någon punkt som gör att man känner sig illamående. För mig funkade det!
Det enda som är lite jobbigt är att man blir ganska öm efter ett tag på de där punkterna. Det är väl bara tänkt som en tillfällig lösning när man åker bil/båt. Jag har haft mina på i 10 timmar och är fortfarande öm nu efter att ha haft dem av i 4 timmar. Får se hur det funkar imorgon. Kanske kan man anpassa så man bara har dem när man mår som sämst på morgonen.
Illamåendet började i vecka 6 t o m jag födde.
Värst var det dem första 6 månaderna. Jag försökte brygga tévatten i termos kvällen innan och så hade jag skorpor vid sängen + Postafén. Som jag åt innan jag rest mig. Och så försökte jag ligga kvar 1 timme tills Postafénen börjat verka.
Var dock ofta upp och spydde ändå, men kändes som kroppen hunnit dra åt sig lite mat iaf.
Runt 6 månader mådde jag inte lika illa hela tiden så att jag kräktes varje gång.
Finns det numer någon bättre än Postafén så skulle jag bli lycklig ifall jag blir gravid igen.
Mitt började i vecka 6. Det som hjälpte mest var ingefärste. Något jag inte klarar av att dricka nu... Det började bli bättre i vecka 10 igen.
mitt illamående började i vecka 4 å blev värre å värre fram till vecka 10-11 hadde vatten med citron som räddning nu snart i vecak 12 mår jag illa men inte lika mkt äter lergigan
Sea-band från apoteket har fått mig att överleva ;0) Började må illa v6 och mår fortfarande illa till och från v11.
Jag har ätit massor av tunbrödsrullar med mjukost, hahahaa
Glömde skriva att det tar ett tag innan man får sea-banden att funka ordentligt...för mig tog det 3 dar att hitta rätt punkt...postafen kan man äta men då somnar man på jobbet, hahaha
Jag började må illa redan i vecka 4, och det gav inte med sig förrän framåt vecka 15.
Det enda som hjälpte var saltlakrits, så det var i princip vad jag levde på den första tiden
Började i v. 6 typ och slutade i v. 13.
Det som hjälpte: Att äta HELA tiden (knapra på vad som hellst, men för guds skull inte bli hungrig!!). Äta på morgonen innan jag klev upp (åt knäckebröd). Allt syrligt, typ apelsin hjälpte. Misosoppa hjälpte också. Minns inte något mer tyvärr!
hej! kräktes idag på BIM -5. Är det inte väl tidigt för att ha med ev graviditet att göra?
hej! kräktes idag på BIM -5. Är det inte väl tidigt för att ha med ev graviditet att göra?