ush va jobbigt. Det stämmer in det ni skriver på Ängla. Ja kommer faktiskt inte ihåg om jag ska va helt ärlig hur hon känns i huden för hon har haf eksem sen hon föddes som dom inte vet varför.
Hon har oxå någon slags astma har ofta svårt att andas då vi får åka in, hon äter i perioder kotison och ventolin men problemet är att man på barn medicin säger att hon inte har astma för att hon vart bättre dom gånger jag kommit dit pga dom mediciner jag fått utskrivna på akuten där dom säger att hon åtminstonde har förkylningsastma men att barn medicin ska kolla upp detta. Så när Ängla är dålig så skall jag egentligen kunna gå upp till barn medicin som ligger 2 min från där vi bor. Men dom tar inte emot henne för att hon enligt dom inte har astma så när hon blir så dålig att hon måste åka in för att få hjälp med andningen måste vi åka till Östra.
Hon är allergisk emot ett eller flera ämnen men på barn medicin vill dom inte ta prover utan vill att jag ska hålla på att ta bort olika saker hemma, vilket inte har funkat. Ha tjatat till mig ett prov för mjölk för ett par mån sedan och nu ett prov för gluten. Hon har oxå en förstorad sköldkörtel som dom säger beror på eksem i pannan. Ha letat info om detta på internet för ingen jag har pratat med har någonsin hört talas om detta men hittar inget utan bara en annan sjukdom.
Hon är ju väldigt tidig med allt hon gjort men ha nu börjat reagera på att hon ser väldigt konstig ut på benen när hon går, jag tycker det är väldigt svårt att känna på hennes leder om dom känns annorlunda. Hon ha alltid sedan hon var liten ramlat mycke slår upp stora sår och gör sig ofta väldigt illa men jag har bara tänkt att hon är klumpig innan.
Hon är alltid förkyld eller har öroninflammation eller problem med luftrören, allt stämmer ju in. Vi är på sjukhus jämt med henne. Nu senast fick hon ett pytte litet sår på fingret knappt synligt så nu ett par dagar efter är det nästan lika stort som fingret. Jag har hela tiden sökt hjälp har till och med frågat om det kan vara EDS men dom bara avfärdar det direkt. Och jag har nog inte riktigt velat se att det kan vara det heller, har nog koncentrerat mig på dom 50% chansen att hon inte skulle få det. Frågan är ju bara då vart man ska gå för att hjälpa henne, kanske det finns en anledning att hon skrikigt i ett år i sträck. Maria.