Vi som har eller har barn med EDS 4
zitis81 skrev 2008-05-02 20:49:55 följande:
Ang en träff så låter det trevligt. Finns det ingen med "EDS-barn " i Simons ålder i GBG eller i områdena där i kring? Kanske man hade kunnat kolla å se om det är någon mer som vill med? Eller det kanske inte du vill Viktoria med tanke på att det verkar var hos dig?? Alltså jag tycker det ska bli jätte roligt att komma till dig så ta det inte fel. Jag bara tänkte på att du kanske inte känner att det känns rätt att någon som itne varit här å skrivit så mycket kommer inklampande hemma hos dig?Det kan ju vara svårt ibland att vara just "EDS-barn" när man leker med barn som inte her EDS. Man vill ju så gärna hänga på de andra å då när kroppen säger ifrån mm så är det inte så roligt. Om det är ett barn med EDS som de leker med så kanske de känner en annan förståelse å sen så orkar inte de andra så mycket heller utan de måste också vila emellanåt mm. Så det skulle ju vara roligt om Simon hade haft någon i ungefär samma ålder som även h*n hade EDS för att inte Simon ska känna att han itne orkar som de andra å även ska kunna känna igen sig mm.Det är sååå synd att du lilarina bor så långt bort Annars hade det ju varit perfekt. Simon verkade ju komma väldigt bra överens med din pojk om jag inte fattat
fel.Ni ska inte neråt nått till sommaren? Eller skulle inte du operera dig eller är jag fel ute nu?Annars hade vi kankse kunnat passa på att ha en träff när du/ni är nere?Eller så får vi helt enkelt hyra en buss å komma till er Nä skämt å sido.Ang det där med lekensdag på ågrenska så var jag där förra året Det var jätte trevligt. Det var där jag å Camilla träffades, förrutom här, första gången. Det var personer med alla de möjliga olika handikapp så ingen behövde känna sig annorlunda där inte Sen var det tipspromenad å en helekopter var där. Barnen kunde köra bilar å åka tåg å mycket mycket mer.Nä nu kom gubben med pizza Ha det bra Kram Rosita
Håller med dig där Rosita.
Skulle vara kul att träffas, men om det bara är "friska barn i ungefärlig ålder med Simon....Nja...Skulle väl fungera för stunden, men det blir ju ett högt pris han får betala för denna lek (inte säkert men högst troligt) För han kommer ju hänga på de "friska" barnen i deras lek och sedan ta helt slut och må skit i dagar efteråt.
Även om dina barn Victroia ju har en lillebror med eds så är han ju liten för dom och det är självklart att han sitter i vagnen, vilar middag osv Men Simon är ju större och förväntas ju orka mer.
Vet inte hur mycket era barn vet om vad eds är osv. Vi har pratat en hel del om detta med Simon, men då givetvis på ett barns nivå och utan invecklade detaljer osv.
Jo Rosita du hade rätt Simon fastnade väldigt för Karinas Jesper ute på Ågrenska. Så det är VÄLDIGT synd att dom inte bor närmre.
Men vi ska med ska nog åka upp och hälsa på dom nu i sommar.
Ang Lekens dag på Ågrenska.
Är en riktigt kul dag på ett underbart vackert och mysigt ställe. Lite synd bara att vädret inte var bättre i somras.
Men vi hade en kanon dag där ute med mycket kul aktiviteter och en trevlig fika stund tillsammans med Rosita med familj :)
Ha de
Camilla