Det beror helt på. Jag tävlingssköt i ungdomen från det jag var 12. Ska någon av sönerna i framtiden skjuta så ska de ha respekt för vapnen och inte se dessa som leksaker - det är nummer ett. Vidare kommer de bara få hantera vapen då jag eller deras pappa är med och aldrig med vänner (vill inte ta det ansvaret). Sedan vill jag att de är med i en skytteklubb så det blir mer tävlig och mindre "rolig grej". Alltså, det ska ju vara roligt, jag tycker fortfarande att det är väldigt roligt att skjuta och skulle gärna återuppta tävlandet någon gång.
Nu är äldsta sonen inte ens tre och lillebror väntas komma till världen om några veckor så det dröjer länge innan det är dags. Kommer dock aldrig någonsin att låta vapen vara leksaker - aldrig. Däremot att de kan vara ett intresse, absolut och finns intresset (och därmed vilja att vara med i klub, träna seriöst osv.) så kommer jag att se till att de har förutsättningar - i detta fall i form av vapen. Att de skulle använda dessa själva är dock bara att glömma, vid låg ålder kommer allt från Soft-Air till luftvapen att låsas in, med kulorna inlåsta på annan plats.