• Trelletös

Ryggmärgsbråck-MMC

Hur har ni det med försäkring? Vi har bara fått Axel olycksfallsförsäkrad.Känns som om stämpelen är där att man har fått ett handikappat barn.
    Catman:Ush var hemskt med anfallen.Hoppas de hittar ngt. så ni kan få med. i såfall.
    Dreamrose:Jag förstår verkligen att man bara har så lite kvar innan bägaren rinner över.Tålamodet och styrkan är inte stort.All motgång är jättejobbig.Jag föll ihop för ett år sedan bara för att de skulle klydda på dagis.Man är så himla känslig.

• Trelletös

Catman: Vi har Trygghansa till oss alla.Hade Folksam medlemsförs. förr men vi bytade för 5-6 år sedan, nu vågar man ju inte flytta nga försäkringar.Vi ansökte om förs när han föddes o fick till svar att han får bara olycksfall.Vi får skicka in o göra en ny prövan när han är 4år.Men jag tror att det blir neg.Det är för jävligt!!!
    Bara man fyllde i att man legat på neo så strök de oss direkt förmodligen.

• Trelletös

Nu är jag ARG!!!!!!
    Fick besked på vilken avd Axel hamnar på i aug. Han kommer på en avd som det kommer helt ny pers på.En avd som man måste förklara allt på, börja om från början med hela sig själv igen.Vi har aldrig träffat dessa och han ska blåtta hela sig själv för dessa.Det hör till saken att en pers. på en annan avd kan rika o en pers på grannavd. var med på Hab utbildn. vi hade för 6 mån sedan och så hamnar han på en helt annan.Nu ska jag ha möte med den ena föreståndraen på mån.Träffade henne i stan utanför hissen i fredags så det var bara att stämma i bäcken.Nu är det krig!!!!!Jag ska fråga om det inte är ok att ha ett funktionshinder som inte syns.Känns som om de har singlat slant om honom.Aldrig får man slappna av.Sen är det lugnt förhoppningsvis några år sen väntar skolan.
    Vi får se hur det går, jag har gått o äggat upp mig hela helgen o mötet är efter 16 imorgon.
    Nu har jag avreagerat mig lite......kram

• Trelletös

De hade inte tänkt så som vi.De tänkte på det pedagogiska o glömde bort den andra viktiga biten.De gjorde allt för att övertyga.Det blir säkert jättebra det tror jag säkert, men jag tycker änndå de kunnat informera oss. nu ska man dra i detta ännu en gång.Ska ringa hab imorgon.Det viktigaste är att de vet vad de gör till 110% o att rikningen blir gjord till 100%.
    Naturligtvis brister det när man sitter där o gråten kommer.

Catman:Stort Grattis o så skönt att ni fick äta tårta i hemmet.Som en riktig födelsedag ska se ut!

• Trelletös

Dreamrose:Ge inte upp hoppet!!! Det kommer säkert att gå annars säger de inte så.

Vi rikar vid 19 tiden sen sover han vid 19.45. Sover hela natten o rikas efter frukosten vid ca 8.
    vi har oxå hoppat över riken ngn gång när vi inte tänkt på det.Ibland har det gått mer än 4 tim emellan.

• Trelletös

Vilket väder idag!Satt ute o solade mig i en tim o jag fick färg!Axel var inte alls lika aktiv i magen som storasyster.Men vad jag har hört är det ingen ovanlighet.Barn är olika.Axel har ändå full styrka i benen o har haft hela tiden.
    Vi har oxå grillt o dryckit coca light till det.Igår var vi borta o grillade men då blev det både cider o rödvin.Lite snusig blev man, man är ju inte så van....brukar vara jag som får köra.

• Trelletös

Nu har vi haft möte på dagis med den nya personalen.De verkar hur bra som helst.Jag förklarade hur vi kände o hur vi ville ha det o de var super o verkligen lyssnade.Mentorn ska gå in o lära sig Rik med hans nuvarande pers. så det kommer nog att gå bra.
    Skönt!!

• Trelletös

Piggo: Det är absolut inget tecken på att barnet har ryggm.bråck. Njut istället av din grav.Jag visste inget innan förl. o mina två var HELT olika i magen.Det har jag andra kompisar som kände likadant.För att vara 100 måste man göra fosterv.prov.Det ska inte förstöra din grav.

Dreamrose:Ta hand om dig själv o definitivt prata med psykologen.Du är på väg in i väggen o det är psykisk stress du har.Ingen mår bra definitivt inte dina barn om du slår näsan hårt i väggen.Det är supermånga känslor som du har för tillf.Du får saker bekräftade hela tiden o det är oerhört jobbigt.Jag känner med dig.Men prata!Du har så mycket inom dig o det är viktigt du gråter.
    Varma kramar Therese

• Trelletös

Vi ska vara nga supermänniskor som inte får visa känslor.Det är viktigt att sörja.Det var som psykologen sa till oss att ni har en sorg o det är viktigt att respektera den.Alla vill ha ett friskt barn!!!!Det handlar inte om att vi inte älskar dom vi har utan det är fakta.Jag har en kompis som frågade mig om jag hade fått reda på om detta i magen innan v20.Ja sa jag då hade nog inte A suttit här idag.Det är bara att inse.Nu har vi haft "tur" men vi har genomlidigt helvete innan vi visste hur allt skulle bli.Vi har oxå sörjt även om vi inte har det som många andra.tyvärr blir det bekräftat hela tiden att ni o vi inte har "normala" barn o det är oerhört smärtsamt.Gråten är nära många gånger.För visst älskar vi våra små,över allt annat det är inte det det handlar om utan hela situationen av att inte vara "normal familj".Se bara på vår dagisplacering.Då blir man så arg o ledsen att tårarna sprutar o man måste slåss för sitt barn.
    Men dreamrose ta all hjälp du kan få o vill du prata få skriv i inboxen. Kram Therese

• Trelletös

Ja så regnade det på denna midsommaren oxå....som alltid.Tradition varför bryta den??!!!Glad midsommar på er alla o kul med lite nytt folk-välkommen.

• Trelletös

Stort Grattis på er!!!!!Vad skönt att allt gick bra.
    Kram Therese

Svar på tråden Ryggmärgsbråck-MMC