• fia sthlm

Ni som tog EDA hur lång tid tog eran förlossning från 3-4 cm öppen (första barnet)?

Räkna från att ni var öppen 3-4 cm oavsett när ni sedan tog epiduralen.
    Det är tydligen då man börjar räkna förlossningen start inne på förlossningen.

Kan vara intressant och se hur lång tid det tog för oss som tog EDA jämfört med alla andra eftersom dom säger att det ofta tar längre tid när man är bedövad?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som tog EDA hur lång tid tog eran förlossning från 3-4 cm öppen (första barnet)?
  • Cheera

Vart inlagd med EDA när dottern föddes då jag haft pinvärkar i 2dygn och inget hänt. Var öppen 1½cm.....tog 4h allt som allt.

• Tumbling down

Från 3-4 cm tog det 8 timmar.. fick eda när jag var öppen 7cm.

• Skrik och Panik

Från 4 cm då jag fick EDA så tog det 2½ timme tills dottern var ute

• katten janson

Vet inte exakt...Ena förlossningen tog totalt 7 timmar och den andra totalt 4 timmar. Var helt öppen när jag komm in till förlossningen...därför svårt att säga

• fia sthlm

Kom på att det kan ju bli lite missvisande eftersom många som tagit eda har gjort det just för att dom haft långa förlossningar alltså värkar länge innan man tog sprutan

Jaja, men rösta på nu 

• Melisabeth

"beställde" EDA när jag var öppen 4 cm - den sattes 1 timme senare och dottern föddes inom 2 timmar därefter

• Andaloal

Tagit Eda båda gånger efter 6 cm och barnen har kommit typ 12-14 timmar ändå men från att EDA lagts har det kanske tagit 4 timmar.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • amomentlikethis

tog EDA:n 2 timmar innan han kom ut, var öppen 6-7 cm då.

hela förlossningen tog 8 timmar från att dom tog vattnet och 5½ timma från att värkarna började ordentligt.

blev igångsatt.

• Jenny26

Tog EDA efter ca 26 timmars värkarbete, var då öppen ca 7cm, 6 timmar senare föddes vår dotter

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • maja 81

fick EDA när jag var öppen 4 cm, tog sen två timmar innan jag var öppen 10 + ytterligare 3 timmar innan hon kom ut

Svar på tråden Ni som tog EDA hur lång tid tog eran förlossning från 3-4 cm öppen (första barnet)?