• MiJo

V.6 Någon annan med väldigt orolig mage? Bubblar, gaser osv.

Hej!

Jag har mått illa under en veckas tid. Nytt för mig då jag inte kände något illamående när jag väntade min son. Är det vanligt att magen brakar ihop som min verkar gjort, tarmarna verkar vara hur känsliga som helst. Det bubblar och är jättejobbigt. Det hela började för tre dagar sedan efter en alldeles för stor måltid som jag åt ganska sent på kvällen. Hade knappt ätit på dagen pga illamåendet och sedan åt jag kanske lite för mycket...Efter det fick jag magknip och som sagt helt kass mage. Någon annan som vet om det kan bli så här pga. garviditeten? Jag har bara hört problem med hård mage innan....

• Svar på tråden V.6 Någon annan med väldigt orolig mage? Bubblar, gaser osv.
  • Nikas

Min mage var helt galen första 2,5 månaderna ungefär, nästan 3. Fy fan så risig i magen jag var, mestadels lös, pruttig och gasig, men någon gång även hård. Men det stabiliserade sig sen.

• MiJo

Skönt att höra att det kan vara så här, trodde nästan det var magsjuka...

• Jesster

Magen blir skitkass i början och fisarna man släpper luktar inte kärlek om man säger så Detta avhjälps lätt med Proviva, fruktdrycken i kyldisken. Ett glas morgon och kväll brukar hjälpa

♥ v.25 ♥
  • Lev livet som du borde ha gjort

Jag hade också allvarliga gaser Räcka ut tungan i magen första veckan (runt v. 5-6) Skapade också en tråd om just detta ämne. Fast det var innan jag visste att jag var gravid. Dem luktade inte precis hallon heller Cool

• Iske

är i v 6 känner ien det där magen låter som ja jag vet inte vad gasig magknip osv.... har haft så i 2-3 veckor.. läste någonstans att hormonerna kunde göra en både lös och hård i magen...

• Bebis igen

Åh vad skönt o höra.... har oxå funderat på detta! Har knip i magen ganska ofta o känner mig allmänt uppblåst o risig i kistan.... då är vi fler alltså! Tänk att man kan tycka att det är så skönt?!

(¯`°?.¸ ♥ Kan det inte bara få funka nudå?? ♥ ¸.?°´¯)
  • Underbaring

Jag är redan otroligt spänd i magen långa stunder under dagen.. Känner ofta "bubbel" och att jag är öm.. Magknip också..
    vecka 4+5

• hidden place

Här är en till med knasig mage, massa magknip, gaser och oroligheter! Är i vecka 5.
    Skönt att höra att man inte är ensam, blev ju livrädd först att de va missfall på gång...men jag har inga blödningar, och det gör liksom inte ont på samma vis (har haft tre missfall) Men det är lätt att bli nojjig!
    Men då är det alltså fler med magknip!!

• simba1

kör några lavemang kan ha nån lättare form av förstoppning som gör att det bubblar i magen

• Gabriella89

Min mage är helt i uppror ! Mitt tips är minifom tabletter så gasen inte fastnar o det blir magknip.

Svar på tråden V.6 Någon annan med väldigt orolig mage? Bubblar, gaser osv.