Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

Kan man ha ägglossning bara sju dagar innan mensen kommer eller är det något annat konstigt slajm då? *ursäkta*

Det är väldigt ovanligt med äl så nära inpå nästa mens och om man har det är lutealfasen alldeles för kort och man kan inte bli gravid. Har du regelbunden mens,flytningar fler dar,andra äl-tecken? Äl brukar i regel inträffa 14 dar innan bim,men kan vara nån dag tidigare eller nån dag senare också. Flytningar kan man ha lång tid innan äl och lång tid efter. Själv har jag som älflytningar nästan fram tills nästa mens,men äl har jag likafullt 13-14 dar innan bim.

• Pimpinellan

Det är väldigt mycket svårare för at inte säga omöjligt att bli gravid med kort lutealfas,sju dar är på tok för kort. Vet många som har problem och får ta hormoner för att lyckas. Det beror på att ägget tar upp till 10 dar att fästa och det då inte hinner fästa alls om lutealfasen är för kort. Plus att slemhinnan inte hinner byggas upp som den ska. Det är dock väldigt ovanligt med så kort lutealfas,de allra flesta har längre. Jag är VÄLDIGT insatt i fertilitetsfrågor så jag vet vad jag pratar om! Kommer aldrig med annat än fakta när jag svarar så att kalla mig lustig betackar jag mig när jag nu försökte ge dig ett svar.

Svar på tråden Kan man ha ägglossning bara sju dagar innan mensen kommer eller är det något annat konstigt slajm då? *ursäkta*