Inlägg från: stenfalk |Visa alla inlägg
  • stenfalk

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Då lägger jag den här också i mina favoriter med en fråga.

När tusan blir håret bättre egentligen? Mitt blir bara flottigare och flottigare. Står snart inte ut längre. Trodde att det skulle bli mindre fett efter hand, men det verkar det ju inte bli. Hur lång tid har det tagit för er?

• stenfalk
    mejram skrev 2008-04-27 20:21:52 följande:
    Nu var det en vecka sedan jag tvättade håret och det är fortfarande inte fett. Däremot rätt elektriskt. Har hållt på sedan augusti och det är först senaste månaden jag kunnat dra ut så mycket på tvättarna. Håll ut är mitt tips. Och ha håret uppsatt så märks det inte så mycket i omställningsfasen.
    Du menar att det finns hopp då? Jag tvättar visserligen 4-5 gånger i veckan, för jag tränar så ofta och att inte duscha efter träning är ju inte så trevligt.
    Har tyvärr för kort hår får att sätta upp det och nu är det bara stripigt och dötråkigt. Och har varit så i sju månader, sen jag började med det här. Tycker att man borde märka någon liten förändring i alla fall...
  • stenfalk
    mejram skrev 2008-04-27 20:42:12 följande:
    stenfalk - det kan säkert vara så att din hårbotten inte hinner balanseras om du tvättar så ofta. Kan du minimera tvättandet på något sätt? Bara snabbt skölja av huvudet under duschen för att få bort värsta svetten efter träningen? Och sen massera och borsta när håret är torrt?
    Jag kör bara WO. Har inte haft något annat än vatten i håret sen i september. Tror du att jag ska försöka skölja snabbt utan att gnugga ändå?
  • stenfalk
    Björnmossa skrev 2008-04-27 20:53:50 följande:
    Vänta, nu läste jag ordentligt och ser att du kört i åtta månader redan!Du kan ju iofs ändå köra en bikarbonattvätt för att få jätterent hår och sen börja om med WO. En enda omgång med bikarbonat borde ju inte stimulera fettproduktionen nämnvärt.... kanske.
    Jo. Jag har blandat typ ett krydmåt bikarbonat i vatten någon gång jag verkligen behövt vara ren i håret. Men då blir det knastertorrt och jätteflygigt istället. och så går det på ett par dagar tillbaka till att vara jättefett.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård