No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
sorry -- skulle fixat detta i tid. fick värkar på fredag -- födde på söndag. men det här fixade ni galant! :)
sorry -- skulle fixat detta i tid. fick värkar på fredag -- födde på söndag. men det här fixade ni galant! :)
hej allihopa -- har inte varit online så mkt de senaset dagarna (av uppenbara skäl!!) Den lilla skrutten... eller inte så lilla ... hon (ja en med snippa blev det!) vägde hela 4.3 kilo, men var lrätt så kort (50cm) så ni kan ju föreställa er vilken liten klump!
Bilder finns i galleriet. Hon ska förmodligen heta Ninja, men vi har inte bestämt helt än.
Röven och snippan gör ont som fan och jag är fortfarande mörbultad. Förlossningen tog 48 timmar. (ingen sömn på 2 dygn) men ut kom hon till slut!
Det roliga är att jag efter förlossningen *tyvärr* har haft tid att duscha nästan varje dag. INget jag egentligen VILL, men värken i kroppen, tuttarna och maskineriet har varit så pass jobbig att en het dusch är det enda som hjälpt mig att slappna av. Jag har helt enkelt behövt det. Märker dock redan att huden börjar protestera.
Hoppas ni alla har det bra!
fick knappt nå bristningar alls jag men jag smorde magen dagligen med veledas havandeskapsolja. ibland a-creme, aloe och shea beroende på hur det kändes. Höll magen återfuktad, återfettad och mjuk.
men mest hänger det på dina gener.... tyvärr.
jag pressar citronsaft. tillräckligt mycket för att dränka in hela håret. (mycket citroner!) sen låter jag håret torka i solen.
upprepar vid behov.
1. inte ljust, men lite solblekt. lite slingigt. ser naturligt ut. jag är mörk så jag får lite rödare toner.
2. ja det sliter givetvis på håret. enbart solen sliter ju! :)
vill jag ha ljusare så bleker jag det faktiskt, men jag har vääääldigt bra hårkvalité som kan ta en blekning och då behöver jag ändå göra superinpackningar regelbundet typ ett halvår efter. :-\
det låter som en bra ide! aloe! instant moisture. kanske borde prova.
läste att cidny crawford sprayar ansiktet med en blandning av mjölk o vatten under dagen.
jo mjölk är ju jätte återfuktande för huden!
iiiiiiingen aning. har en bok med kärringråd o huskurer och där nämns det att man kan stryka lite mjölk om man har torra fläckar i ansiktet. står att huden genast suger åt sig mjölken och de torra fläckarna försvinner.
har inte själv provat men sen när jag läste att Cindy använder det också så vaknade intresset. bröstmjölk är ju också välgörande, men det har jag inte provat än. *s*